כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מפלה סובייטית

השפלה לפוטין: חרסון שוחררה מהכיבוש הרוסי

נסיגת הכוחות הרוסיים מהעיר הדרומית מסמנת נסיגה עבור מוסקבה. חרסון הייתה הבירה האזורית הגדולה של אוקראינה היחידה שנפלה לידיים רוסיות מאז תחילת המלחמה. "אוקראינה זוכה לניצחון חשוב נוסף כרגע ומוכיחה שכל מה שרוסיה תאמר או תעשה, אוקראינה תנצח", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה

השפלה לפוטין: חרסון שוחררה מהכיבוש הרוסי
קשישה אוקראינית מודה לחיילים האוקראינים על השחרור צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ביום שישי שהעיר חרסון הדרומית היא "שלנו" לאחר שרוסיה הודיעה על השלמת נסיגתה. "האנשים שלנו. שלנו. חרסון", כתב זלנסקי בטלגרם. "היום הוא יום היסטורי. אנחנו לוקחים בחזרה את חרסון".

הוא הוסיף כי יחידות מיוחדות של הכוחות המזוינים היו בתוך חרסון וכי חיילים אוקראינים אחרים נכנסו לעיר.

"אנשי חרסון חיכו. הם מעולם לא ויתרו על אוקראינה", הוסיף זלנסקי, "כך יהיה גם בערים שעדיין מחכות שניקח אותן בחזרה". הודעתו הגיעה כאשר סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו המוני מקומיים חוגגים ברחובות ומברכים את החיילים האוקראינים כשהם נכנסו לעיר. ניתן היה לראות גם דגלי אוקראינה והאיחוד האירופי מונפים מעל אנדרטה בכיכר המרכזית של חרסון.

דובר המודיעין של אוקראינה, אנדריי יוסוב, אמר לסוכנות הידיעות AP כי "מבצע לשחרור חרסון" והאזור שמסביב בעל אותו השם יצא לדרך.

הנסיגה של הכוחות הרוסיים מסמנת כישלון משמעותי עבור מוסקבה, שכן העיר חרסון הייתה הבירה האזורית הגדולה של אוקראינה היחידה שנפלה לידי רוסיה מאז תחילת המלחמה . האזור הוא גם שער אסטרטגי לחצי האי קרים, שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014.

"אוקראינה זוכה לניצחון חשוב נוסף כרגע ומוכיחה שכל מה שרוסיה תאמר או תעשה, אוקראינה תנצח", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. הבית הלבן כינה את שחרורה של העיר "דבר מדהים" עבור אוקראינה. היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר כי "זה נראה כאילו האוקראינים זכו זה עתה בניצחון יוצא דופן, כאשר הבירה האזורית היחידה שרוסיה כבשה במלחמה זו חזרה כעת תחת דגל אוקראינה".

כזכור לקראת כניסת כוחות אוקראינה לעיר חרסון ביום שישי האחרון, משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​כי כל חייליו נסוגו. דווח כי 30,000 חיילים רוסים הועברו לגדה השמאלית של נהר דנייפרו מבלי לאבד אף חייל ולא נשאר מאחור "אף לא ציוד צבאי אחד".

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון כיבוש שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד