י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התנתקו מהתקציבים וקיבלו פיצוי • צפו: סאטמר משלמת

במעמד שהתקיים עבור מנהלי מוסדות שאינם נוטלים תקציבים מהממשלה - חילק גאב"ד 'העדה' המחאות תמיכה • תיעוד

גאב"ד 'העדה' מחלק מעטפות
גאב"ד 'העדה' מחלק מעטפות



מנהלי וראשי מוסדות התורה והישיבות ובתי החינוך המתנזרים מכספי הממשלה, התכנסו לכנס 'חיזוק חינוך הטהור' בו חולקה תמיכה בסכומים של מיליוני דולרים למוסדות שהצהירו על התנתקות מתקציבי הממשלה. מדובר ביוזמה שהחל האדמו"ר מוהרי"י מסאטמר לאחר ביקורו בארץ בחודש שבט האחרון.

היו שראו בכך ניסיון פתטי, אך עם הזמן יותר ויותר מוסדות חינוך שהבינו כי פני הממשלה לקרא קיצוץ דרמטי בתקציביהם - הצטרפו למבצע הנקרא בשם 'שקל הטהור'. יצוין, כי החלוקה החדשה היא בנוסף לחלוקה הוותיקה של 'קרן הצלה' המחלקת פעמיים בשנה מלגות תמיכה למוסדות על טהרת הקודש, כבר משנת תשל"ט.

המעמד נוהל על ידי הרב אפרים שטרן, יו"ר מפעל החסד 'עונג שבת ויו"ט', והוא התקיים באולם 'יטב לב' ברחוב עזרת תורה בירושלים. באירוע השתתפו מנהלים מכל רחבי הארץ: ירושלים, בני ברק, בית שמש, אשדוד, חיפה, תפרח, באר שבע, מודיעין, חברון, זכרון יעקב ועוד.

במעמד השתתפו גם גאב"ד וכל חברי הבד"צ של העדה החרדית, האדמו"ר מתולדות אהרן, רבה של קהילת סאטמאר בירושלים הגרח"צ טייטלבוים, האדמו"רים מטשאקווא ובוהוש, הגרי"ד טורצין, הגר"מ קרמר והגרמ"א שיינברגר. האדמו"ר מדושינסקי השוהה במנוחה בצפת שלח נציגים מטעמו, כמו גם האדמו"ר מסקולען ששלח את חתנו הגאון רבי בערל שטרן ראש מוסדות חסד לאברהם להשתתף באירוע.

אורח הכבוד במעמד היה הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, ממנהיגי חסידות ברסלב, שאף נשא דברים בגודל המעמד והשעה. ראש ישיבת בריסק הגאון רבי מאיר סולובייצ'יק צירף ברכה מיוחדת לבאי המעמד.

בשידור חי מווילאמסבורג שמעו מנהלי המוסדות את דבריו של האדמו"ר, שהודה למנהלי המוסדות שהביעו אומץ לב להתנתק ממשלת הזדים ועל הזכיה להגשים את מאוויו של דודו בעל 'ויואל משה' מסאטמאר זי"ע. "היום כולם נוכחים לראות בצדקת דרכו של דודי הקדוש", אמר האדמו"ר שאף קרא בגנות תקציבי הממשלה: "כספי הציונים מביאים לחורבנות הכי גדולים".

עם סיום הדרשות עברו מאות מנהלי המוסדות וקיבלו את המענק מידי הגאב"ד, אשר הביע בשם האדמו"ר מסאטמר את משאלתו לקיים ולערוך חלוקה נוספת בעוד במחצית השנה.

צילום: משה גולדשטיין





























סאטמר חלוקה ירושלים מיליונים העדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד