ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חושש מאסון כבד

האלוף נגד מינוי סמוטריץ': " יביא לעימות חריף"

האלוף במילואים עמוס גלעד מביע התנגדות למינויו של בצלאל סמוטריץ לתפקיד שר הביטחון: "הוא בן-אדם עם חוט שדרה - הוא לא יתכחש לחוגים שהוא בא מהם ואני צופה עימות חריף מאוד שכבר הולך ומתפתח"

סמוטריץ'
סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עמוס גלעד, אלוף במילואים, אמר היום (שבת) באירוע שבת תרבות בבאר שבע כי אם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ימונה לתפקיד שר הביטחון עשוי להתרחש "אסון כבד".

"בניגוד לביקורת שמציפה אותנו, שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית הוא חיוני לביטחון כי אחרת איך נתמודד עם כל הציבור הפלסטיני כולו. אם הוא יבוא ויתסיס, ומתנחלים יתפרעו", הוא טען.

"עד היום הוא נעצר (סמוטריץ' י"כ) במהלך פעילות להצית את נתיבי איילון או לעשות פיגועים אחרים. הוא יעצור אנשים שעוסקים בטרור?". לדבריו של האלוף במיל' גלעד, "סמוטריץ' הוא בן-אדם עם חוט שדרה, הוא לא יתכחש לחוגים שהוא בא מהם ואני צופה עימות חריף מאוד שכבר הולך ומתפתח". 

"עלולה להיות הידרדרות שהיא כבר נמצאת בשטח והפיגועים זה רק הביטוי החריף של מה שאני מתאר. ההידרדרות בשטח ושאיבת כל צה"ל לזה, העדפת אוכלוסייה - נגיד חלק מהאוכלוסייה היהודית, ומתן חופש או תחושת חופש לפורעים, הוא (סמוטריץ') בא מהחוגים האלה". 

עוד הוסיף גלעד, "הוא לא יכול להתנער מהם כי הם מהר מאוד יתחשבנו איתו. אז תמיד אומרים לי 'יש מנהיגים שהתמתנו'. אבל הוא, ייאמר לזכותו, אדם אידיאולוג. אם הוא יממש את זה אני צופה פה אסון כבד. כבר רואים את זה באופק, כמו שאומרים בתחזית מזג האוויר 'סופה מתקרבת לישראל' - ואתה מסתכל בחוץ והשמים כחולים, כעבור עשר שעות אתה פתאום בגשם".

עמוס גלעד בצלאל סמוטריץ' משרד הביטחון משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד