כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זעמו על הצהרת בלפור

צפו: פלסטיניות התיזו קטשופ על פסל בפרלמנט

שתי נשים פרו פלסטין נעצרו לאחר שהשחיתו את פסלו של ארתור בלפור, שכשר החוץ הבריטי קבע ב-1917 לתת מדינה ליהודים. שתי המפגינות הדביקו את עצמן לפסל לאחר שהתיזו את הקטשופ, הציגו דגל פלסטין קטן וצעקו "תשוחרר פלסטין"

צפו: פלסטיניות התיזו קטשופ על פסל בפרלמנט
רגע התזת הקטשופ צילום: Palestine Action

שתי נשים נעצרו לאחר שהתחזו לתיירים והשפריצו קטשופ על פסל בפרלמנט.

חברי ארגון Palestine Action השתמשו באישורי תיירים כדי להיכנס ללובי החברים של בית הנבחרים הבריטי. הם כוונו לפסל של ראש הממשלה לשעבר ארתור בלפור, שכשר החוץ היה חתום על הצהרת בלפור - מסמך משנת 1917 שהתחייב לתת תמיכה בהקמת "בית לאומי לעם היהודי" בארץ ישראל.

כשהן ריססו את הנוזל האדום, אחת המפגינות אמרה ביום שבת בבוקר: "הפלסטינים סבלו במשך 105 שנים בגלל האיש הזה, לורד בלפור - הוא נתן את מולדתם וזה לא היה שלו לתת". שתי המפגינים הדביקו את עצמן לפסל לאחר שהתיזו את הקטשופ, הציגו דגל פלסטין קטן וצעקו "תשוחרר פלסטין".

לפני שהדביקן את עצמן כדי להצהיר על כוונותיהן הן אמרו: "הפעולה הפלסטינית לא תיפסק עד שהשותפות הבריטית תעשה זאת", אנשי האבטחה פינו במהירות את הלובי כדי למנוע מהצופים לצפות, לשמוע או לצלם את האירוע.

ממשטרת המטרופולין - לונדון נמסר: "המשטרה הוזעקה בשעה 11:20 ביום שבת ה-12 בנובמבר בגלל שתי נשים שנכנסו לאחוזה הפרלמנטרית עם אישורי תיירים, הן הדביקו את עצמן לפסל בלובי של בית הנבחרים והתיזו קטשופ על הפסל והקיר". עוד נמסר: "שתי נשים נעצרו בגין נזק פלילי ונלקחו לתחנת משטרה בלונדון, שם שהו ביום השבת".

קטשופ בריטניה פלסטינים הצהרת בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד