כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ציטט את פרקי אבות

שומר שבת וכשרות: המושל החדש של פנסילבניה

ניצחונו של ג'וש שפירו במרוץ לתפקיד מושל פנסילבניה היה אחד המרתקים ביותר בבחירות האמצע בארה"ב. הוא המושל היהודי הראשון של פנסילבניה מאז מילטון שאפ לפני כמעט חצי מאה. בנאום הניצחון שלו הוא ציטט את פרקי אבות

שומר שבת וכשרות: המושל החדש של פנסילבניה
ג'וש שפירו צילום: טוויטר

ג'וש שפירו, שאימץ בגלוי את אמונתו היהודית במהלך הקמפיין והשתמש בפרסומות כדי להדגיש את שמירת השבת שלו ושליחת ילדיו לבית ספר יהודי, ניצח במירוץ של פנסילבניה למושל. ניצחונו של מר שפירו יהפוך אותו לאחד הפוליטיקאים היהודים המשפיעים ביותר בארצות הברית - ולמושל היהודי הראשון של פנסילבניה מאז מילטון שאפ לפני כמעט חצי מאה.

כיום שפירו הוא התובע הכללי של המדינה, מר שפירו השיג 56% מהקולות וניצח את מועמד הימין הקיצוני הרפובליקני שנתמך על ידי טראמפ, דאג מאסטריאנו, שנחשב לאחד ממועמדי אמצע הקדנציה הקיצוניים ביותר בבחירות.

ג'וש שפירו עם הנשיא לשעבר ברק אובמה

העיתונאי הישראלי נתן גוטמן, מ'כאן חדשות'. שאל את רעייתו של מסטריאנו לגבי לישראל. היא הגיבה שבני הזוג אוהבים את ישראל "יותר ממה שהיהודים אוהבים אותה". מסטריאנו נחשב לימני קיצוני שנמצא בקשר עם גורמי ימין קיצוני ואנטישמיים, וההפסד שלו הביא לאנחת רווחה בקרב יהודים רבים.

בנאום הניצחון שלו הוא ציטט את פרקי אבות: "דיברתי רבות על האמונה שלי בקמפיין הזה. המשפחה שלי והאמונה שלי קראו לי לתרום, והם דוחפים אותי קדימה. הפסוק שמלמד אותי שאיש לא נדרש להשלים את המשימה, אבל גם איננו חופשיים להימנע ממנה. כשהוא מתכוון למשנה אבות ב' טז'. לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמֹר, וְלֹא אַתָּה בֶּן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה.

הוא הודה לתומכיו הרבים: "אני רוצה לומר תודה לאלפי האנשים מכל אחד מ-67 המחוזות של פנסילבניה ולכל אחת מארצות הברית שהשקיעו בקמפיין הזה והאמינו בנו. אני רוצה להודות לאנשים שתמיד היו שם בשבילי. אני רוצה לומר תודה מיוחדת לרפובליקנים הרבים ברחבי חבר העמים הזה, שרבים מהם אמרו לי שהם מצביעים לדמוקרט בפעם הראשונה. אני רוצה שתדעו שמעריך את ההצבעה שלכם".

הוא הודה גם לאשתו: "וכמובן, אני רוצה להגיד תודה לגברת הראשונה הבאה של פנסילבניה, לורי שפירו, התברכנו בארבעה ילדים מדהימים. סופיה, יונה, מקס וראובן".

פנסילבניה בחירות בארה''ב דמוקרטים רפובליקנים פרקי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד