ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בגיל 77

מת האיש שנתקע 18 שנים בנמל התעופה הצרפתי

מת הפליט הפוליטי מהראן קארימי שהושאר בנמל התעופה שארל דה גול בפריז במשך 18 שנים. סיפורו שימש השראה לסרט ולספר | ב-1992 קבע בית משפט בצרפת כי לא ניתן לגרש אותו משדה התעופה אך הוא גם לא יוכל להיכנס לצרפת

מת האיש שנתקע 18 שנים בנמל התעופה הצרפתי
מהראן קארימי צילום: צילום מסך

פליט פוליטי איראני, שהיה תקוע בנמל התעופה שארל דה גול בפריז במשך כמעט שני עשורים לאחר שגורש מצרפת, מת בשדה התעופה ביום שבת, כך אמר דובר נמל התעופה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מהראן קארימי נאסרי התגורר במשך יותר מ-18 שנים באחד מהטרמינלים של נמל התעופה וסיפורו שימש השראה לסרט מאת סטיבן ספילברג - הטרמינל. גורם בנמל התעופה אמר שנאסרי מת באופן טבעי בטרמינל 2F זמן קצר אחרי שהוא נהיה בן 77.

נאסרי, נולד במחוז ח'וזסטן האיראני ב-1945, טען כי גורש מאיראן ב-1977 בגלל הפגנות נגד השאה הפרסי וקיבל מעמד של פליט בבלגיה. בבנובמבר 1988, במאמץ לאתר את אמו, הוא נסע לבריטניה, גרמניה והולנד אך סורבה כניסתו בשל מחסור באישור כניסה.

עם שובו לצרפת, הוא נעצר ולאחר מכן שוחרר לבניין טרמינל 1 שם הוא נשאר רק עם המזוודה שלו, הוא קיבל מזון ותרופות מעובדי נמל התעופה. הוא הפך לכוכב בינלאומי, כינה את עצמו "סר אלפרד", וחלק קטן משדה התעופה וספסל פלסטיק הפך לנחלתו.

ב-1992 קבע בית משפט בצרפת כי לא ניתן לגרש אותו משדה התעופה אך הוא לא יוכל להיכנס לצרפת. מאוחר יותר הוצעה לו תושבות גם על ידי צרפת וגם על ידי בלגיה, דבר שהוא סירב.

בשנת 2003, הוצע לו 250,000 דולר עבור הזכויות על הסיפור שלו על ידי חברת ההפקות של סטיבן שפילברג.

למרות שסיפורו שימש השראה לסרט "הטרמינל", התסריט התרכז באדם מזרח אירופאי שנתקע בשדה תעופה בארה"ב ונמנע כניסתו, אך לא הצליח לחזור לארצו בגלל הפיכה צבאית. האוטוביוגרפיה שלו יצאה לאור ב-2004.

נאסרי אושפז ב-2006, דבר שסיים את שהותו בשדה התעופה והוא שהה מספר שנים לאחר מכן במקלט בפריז. לאחר שהוציא את רוב הכסף שקיבל עבור הסרט, חזר נאסרי לשדה התעופה לפני מספר שבועות, שם הוא מת ביום שבת האחרון.

איראן בלגיה צרפת פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד