כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נלקח בניגוד לחוק

שופט הורה למועצה לשלם למשפחה החרדית אלפי ליש"ט

לאחר שהמועצה הפסיקה לשלם את קצבת הדיור בסכום של 5,000 ליש"ט למשפחה חרדית שביתם נשרף, שופט הורה למועצה לשלם למשפחה את הכסף. עורך הדין ערער על הפסקת ההטבה בבית דין לערעורים לביטוח לאומי בבית הדין של מנצ'סטר

שופט הורה למועצה לשלם למשפחה החרדית אלפי ליש"ט
פטיש בית משפט צילום: pixabay

שופט הורה למועצת העיר סלפורד במנצ'סטר בה יש ריכוז חרדי גבוה, להחזיר למשפחה חרדית בת שבעה ילדים, יותר מ-5,000 ליש"ט (כ-20,000 ש"ח) שלא קיבלו בהטבת דיור, מאחר ששריפה הרסה את ביתם.

סם שטיינהרט, אשתו וחמשת ילדיו נהפכו לחסרי בית ביוני 2021 כשהשריפה הרסה את ביתם בפארק אווניו בברוטון סאלפורד מאנצ'סטר. בתחילה נסעה המשפחה להתארח אצל קרובי משפחה, ואז חזרה לביתם. אבל בני הזוג שטיינהרט, שקיבלו קצבת דיור, הפסיקו לקבל זאת על ידי הרשות המקומית. בנוסף, סכום כסף נוכה משכרו של שטיינהרט במסגרת הסדר השתכרות, כדי לגבות את מה שלטענת מועצת העיר היה תשלום שהגיע אליו ולא היה זכאי לו, כך דווחה התקשורת המקומית.

חבר המועצה העצמאי של מחוז קרסל וברוטון פארק, אנדרו וולטרס, שייצג של מר שטיינהארט בניגוד לרצונה של מועצת העיר סאלפורד שבה הוא מכהן, ערער בהצלחה על הפסקת ההטבה בבית דין לערעורים לביטוח לאומי בבית הדין של מנצ'סטר. "המרכז לצדק אזרחי".

השופטת ג'ני לסטר-אשוורת' פסקה לטובת מר שטיינהארט בהיעדר האחראי על הנושא מטעם מועצת העיר סלפור, ולא ניתן היה להשיגו בטלפון על ידי בית המשפט. היא אמרה למר שטיינהרט: "המועצה טעתה כשסיימה את זכאותך לגמלת דיור".

לאחר הדיון ביום חמישי, כתב עורך הדין "אני כמובן שמח, וכמובן נרגש לחלוטין עבור הלקוח שלי מהתוצאה זאת לאחר הסיוט שהוא חווה כשהבית שלו נשרף, איבד את רכושו , חי עם משפחתו במגורים זמניים, ועם אינפלציה של מעל 10 אחוזים ומשבר יוקר המחיה, לאחר שנאלץ למצוא חמשת אלפים ליש"ט נוספים לתשלום שכר דירה שבית הדין קבע אתמול שהיה צריך להיות משולם על ידי המועצה.

עוד אמר: "ואכן לאחר שנשלח צו עיקול על המשכורת ממעסיקו כדי לגבות תשלום, התרשמתי מאוד מהשופט שברור שעשה מאמץ להכיר את המקרה ואת החקיקה והפסיקה המתאימים, כדי להבטיח שניתן יהיה לקבל החלטה הוגנת ונכונה במהירות".

אנגליה חרדי בית המשפט שכר דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד