כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שופך אור על הדרמה

מייק פנס: "טראמפ אמר לי שאני אסיים כטמבל"

סגן הנשיא מייק פנס פרסם ספר על היחסים שלו עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. פנס מתאר את מסע הלחץ של הנשיא עליו, להתערב באישור הבחירות כדי למנוע את מינוי ביידן לנשיא. טראמפ אמר שפנס יכול לעשות משהו, למרות שעורך הדין של פנס הגיע למסקנה שאין לו סמכות חוקית לפעול בשמו של טראמפ

מייק פנס: "טראמפ אמר לי שאני אסיים כטמבל"
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

הנשיא לשעבר דונלד ג'יי טראמפ אמר למייק פנס שהוא "כנה מדי" כאשר הוא נרתע מהרעיון שיוכל להשפיע באופן חד-צדדי על תוצאות הבחירות ב-2020, כאשר טראמפ פתח במסע לחץ אינטנסיבי כדי לכופף את פנס לרצונו. כך כותב סגן הנשיא לשעבר בספר חדש שייצא בקרוב לאור ושחלקים ממנו פורסמו בניו יורק טיימס.

בספר החדש "אז עזור לי אלוקים", פנס מספר על חוויותיו עם טראמפ לאחר הבחירות ובמהלך המהומות ב-6 בינואר 2021 בקפיטול על ידי המון של תומכי טראמפ שהסתער לתוך הבניין.

פנס מתאר בפירוט את מאמציו של טראמפ ללחוץ עליו לבטל את אישור הקונגרס לניצחונו של ביידן באמצעות התפקיד הטקסי שמילא ב-6 בינואר. טראמפ אמר שפנס יכול לעשות משהו, למרות שעורך הדין של פנס הגיע למסקנה שאין לו סמכות חוקית לפעול בשמו של טראמפ.

הוא כותב ששאלות לגבי האם הייתה הונאת בחירות נשאלו בסביבת יועציו של טראמפ בשלב מוקדם. "ג'ארד קושנר התקשר אלי באותו יום לייעוץ", הוא כותב על היום שאחרי הבחירות. "הוא שאל אם אני חושב שההונאה התרחשה בבחירות". פנס כותב שהוא השיב שסביר להניח שהייתה הונאה כלשהי בבחירות, אבל הוא הטיל ספק בכך שבגלל זה הם הפסידו.

"אתה יותר מדי ישר", אמר טראמפ, לפנס, שמספר כי טראמפ אמר לו ש"מאות אלפים ישנאו אותך, ואנשים יחשבו שאתה טיפש". פנס מתאר בספר כיצד טראמפ עבד עם עורך הדין השמרני ג'ון איסטמן כדי ללחוץ עליו לעשות משהו שלסגן הנשיא היה ברור שהוא לא יכול ולא יעשה. הוא כתב שבבוקר של 6 בינואר, טראמפ "סובב שוב את הסכין" בשיחת טלפון. "אתה תסיים בתור טמבל", אמר הנשיא לסגן הנשיא. "אם תעשה את זה, עשיתי טעות גדולה".

סגן הנשיא סיפר על הרגעים הדרמטיים על הבריחה מהפורעים שנכנסו לקפיטול בזמן שהוא ניהל את אישור הבחירות באותו יום. הוא מאשר שסירב לעזוב את הבניין כאשר סוכן השירות החשאי הראשי שלו, טים גיבלס, דחף אותו לעשות זאת בזמן שמפגינים זרמו לבניין, חלקם קראו "תתלו את מייק פנס".

"אמרתי לסוכן שלי שאני לא עוזב את התפקיד שלי", כתב פנס. "גיבלס התחנן שנעזוב, המתפרעים הגיעו לקומה שלנו, הצבעתי באצבע על חזהו ואמרתי לו, אתה לא שומע אותי, טים. אני לא עוזב, אני לא נותן לאנשים האלה את המראה של שיירת רכבים של 16 מכוניות שמתרחקת במהירות מהקפיטול".

פנס גם מאשר כי טראמפ מעולם לא פנה אליו כדי לבדוק את שלומו. אבל כאשר קושנר ואיוונקה טראמפ ביקשו מפנס להיפגש עם טראמפ חמישה ימים לאחר המהומה, הוא הסכים. "הוא נראה עייף, והקול שלו נראה חלש יותר מהרגיל", כותב פנס על טראמפ באותו שלב.

הוא הגן על טראמפ, והתעקש שהוא חושב שהביקורות היו לא הוגנות נגדו לאורך השנים בבית הלבן: "דונלד טראמפ אינו אנטישמי, הוא לא גזען או קנאי. לא הייתי סגן הנשיא שלו אילו היה". הוא גם כותב בהערצה על מר קושנר וג'ון קלי, ראש הסגל של הבית הלבן, שלדבריו הביאו תחושת סדר באגף המערבי.

ניו יורק טיימס סגן הנשיא מייק פנס דונלד טראמפ מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד