כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המתיישב שחושמל בטייזר - שוחרר

בועז אלברט שחושמל בטייזר על ידי כוחות משטרה, שוחרר • השופטת: "המשטרה פעלה במגמתיות להשחיר את פניו של הנאשם"

בועז אלברט. צילום: ארכיון
בועז אלברט. צילום: ארכיון



בית משפט השלום בכפר סבא החליט לפני שעה קלה (ג') על שחרורו עד תום ההליכים של בועז אלברט, מתיישב יצהר החשוד בהפרת צו הרחקה וזכור בעיקר מתקרית בה חושמל בברוטאליות באמצעות טייזר בחודש שעבר.

השופטת בכור ציינה בהחלטתה כי המשטרה פעלה במגמתיות להשחיר את פניו של הנאשם, וכי אין ללמוד מצו אלוף על מסוכנותו של בעז אלברט. המשטרה תגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על ההחלטה תוך 48 שעות.

"המשטרה עשתה את כל הטעויות האפשריות" אמר הבוקר מקורב לבועז אלברט "ההסתמכות על צו מנהלי מיותר שניתן על-ידי אלוף פיקוד שמנשל בשרירותיות את אלברט מביתו - לא עומדת במבחן בית המשפט פעם אחר פעם. במשטרה צריכים להבין שמאבקו לא לחינם - הוא נאבק על החירות שלו לשוב הביתה".

השופטת לא חסכה את שבט לשונה מהתנהלות המשטרה. בהחלטתה אמרה כי "נותרת תחושה של מגמתיות ברורה בהשחרת פני המשיב והעצמת מסוכנותו.. אם מסוכנותו כה ברורה - מדוע לא הוגש כתב אישום קודם לכן באופן שהיה מייתר את הוצאת צו האלוף?" תמהה השופטת. עוד הוסיפה בהחלטה כי "אין ללמוד מהצו על מסוכנותו של המשיב - כשאף לא מיוחסת לו כל עבירת אלימות כנגד השוטרים... מהתנהלות המשטרה עולה כי הייתה זו היא שפעלה בכוחות רבים לצורך מעצרו של אלברט ואף בשימוש באקדח טייזר על ידה".

כזכור, בועז אלברט, הוא תושב יצהר אשר חושמל בטייזר בברוטאליות בחודש שעבר על-ידי המשטרה, ושבועות ספורים לאחר מכן, כבל את עצמו למתקן ממנו לקח כ-5 שעות למשטרה לשחרר אותו.

עו"ד עדי קידר מטעם עמותת "חננו" אמר היום: "בית המשפט העביר ביקורת קשה על משטרת ישראל באופן בו בוצע המעצר, מועדו ובעיקר את חוסר תום הלב בהגשת כתב אישום שלא ממין העניין ובתזמון תמוה. בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה ואנו מצפים שהתביעה תרכין ראש ולא תגבה את מעשיו של האלוף והשב"כ".
בועז אלברט חשמל בית משפט שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד