כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"גל כחול"

מפלה לטראמפ: הדמוקרטים ישמרו על השליטה בסנאט

הרפובליקנים לא הצליחו לקחת את השליטה בבית העליון של הקונגרס | הדמוקרטים ישמרו על השליטה בסנאט בבחירות אמצע הקדנציה של 2022 | המפלגה תחזיק ב-50 מושבים לפחות לאחר שמארק קלי מאריזונה וקתרין קורטז מאסטו מנבאדה ניצחו בבחירות 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

הדמוקרטים יחזיקו ברוב בסנאט האמריקני: המפלגה תחזיק בלפחות ב-50 מושבים בסנאט בשנתיים הקרובות לאחר שתוצאות הבחירות של נבאדה נספרו. ברוב דחוק ניצחה הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מאסטו מנבאדה, את המועמד הרפובליקני אדם לקסאלט. גם מארק קלי הדמוקרטי ניצח באריזונה את יריבו בלייק מאסטרס במרוץ, וכך הם השיגו שליטה בסנאט.

המושב האחרון שעדיין לא הוכרע הוא בג'ורג'יה, שם הסנאטור הדמוקרטי רפאל וורנוק מנסה להגן על מושבו מול הרשל ווקר הרפובליקני, הבחירות שם יוכרעו בסיבוב שני ב-6 בדצמבר. בבחירות בשבוע שעבר לא הצליח איש מהם לקבל יותר מ-50 אחוז מקולות הבוחרים עקב מועמד שלישי שלקח כמה אחוזים, ולפי החוק בג'ורג'יה במקרה כזה מתבצע סיבוב בחירות נוסף.

הדמוקרטים שולטים כיום בסנאט לפי 50-50 וסגנית הנשיא קמאלה האריס היא מספר 51. אם הדמוקרטים ינצחו בג'ורג'יה בסיבוב השני, יהיו להם 51 אצבעות בסנאט, מול 49 של הרפובליקנים, ואם הרפובליקנים ינצחו בג'ורג'יה, עדיין יהיו להם 50, כשסגנית הנשיא יכולה להשתתף בהצבעות וכך יהיו להם 51.

הרפובליקנים ובראשם הנשיא לשעבר טראמפ מאוכזבים, הם קיוו ל"גל אדום" שישטוף את הדמוקרטים מהרוב שלהם בשני בית המחוקקים. אם הרפובליקנים היו מנצחים בסנאט, הם היו פוגעים בסדר היום החקיקתי של הנשיא ג’ו ביידן ועל יכולתו לקדם מועמדויות מפתח בשנתיים הבאות בתפקידו.

בבית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס, טרם הסתיימה הספירה, ההערכות הן שהרפובליקנים יצליחו לנצח את הבית למרות הכל, אבל ברוב קטן של בין שלושה עד חמישה קולות בלבד. מספר מאכזב מבחינתם, הרפובליקנים קיוו לנצח בענק, אך כאמור הדמוקרטים הצליחו בימים האחרונים שלפני הבחירות להביא למהפך קטן שנתן להם ניצחון גדול בסנאט.

דמוקרטים רפובליקנים סנאט בחירות בארה''ב דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד