כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נפטר מדום לב פתאומי

תלמיד חכם עצום: הגאון רבי חיים אייזיק טיקוצקי זצ"ל

אחד מגאוני התורה ותלמידי החכמים בירושלים הגאון החסיד רבי חיים אייזיק טיקוצקי זצ"ל מחשובי חסידי לעלוב נפטר לאחר דום לב פתאומי בשבוע שעבר והוא בן 57 בלבד. חיבר וערך ספרים הרבה. הלוויתו בצהריים משמגר להר המנוחות 

תלמיד חכם עצום: הגאון רבי חיים אייזיק טיקוצקי זצ"ל
הגאון החסיד רבי חיים אייזיק טיקוצקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מחצר חסידות לעלוב נעקרה דמותו של הגאון החסיד רבי חיים אייזיק טיקוצקי זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בירושלים, ראש כולל 'אבני מילואים' שחיבר וערך ספרים רבים בתורה, הלכה ומוסר, שהלך לעולמו לאחר שעבר דום לב בשבת קודש פרשת לך-לך ומאז מצבו הידרדר. 

במוצאי שבת לפנות בוקר הוא השיב את נשמתו ליוצרה בבית החולים בגיל 57 כשסביב מיטתו נמצאים בני המשפחה הקוראים את פסוקי הוידוי. 

המנוח זצ"ל נולד בשוויץ בכ"ו אדר תשכ"ה, לאביו הרה"ח רבי אליהו טיקוצקי שיבלחט"א, מצאצאי הבעל שם טוב הקדוש זיע"א. היה חתנו של יבלחט"א הרה"ח רבי בנימין יהודה ברנשטיין מחשובי חסידי באיאן, מהמשפחות המפוארות בירושלים, חמותו מרת מרים רבקה ע"ה נפטרה בחודש שבט בשנה שעברה.

היה תלמיד חכם עצום. שחיבר הרבה ספרים, 'מחשבת החינוך', 'מלחמת האדם ביצרו', וכן את הספר 'קיצור האלשיך', כמו כן וערך במשך שנים את הספרים של הגאון רבי צבי ויספיש ראש ישיבת הר"ן 'דברות צבי'.

היה מקורב מאוד לאדמו"רי בית לעלוב לדורותיהם שמאוד העריכו וחיבבו אותו. שקד ויגע בתורה כל ימי חייו. היה מכותבי התורה של האדמו"ר רבי שמעון מלעלוב זצ"ל. היה גם ממקורבי הגאון רבי מנחם מנדל פוקס רב קהילת 'שומרי החומות' בשכונת רמות בירושלים ואף ערך את ספרו 'דברות מנחם'. 

לצד היותו תלמיד חכם וגאון בתורה, היה בעל מידות עצום, שתמיד היה לו לתת מילה טובה לשני ולפרגן בחיוך, שרוח הבריות הייתה נוחה הימנו והכל בשקט ובצידי דרכים. 

בחסידות לעלוב בכלל ובפרט אצל הרבי מלעלוב זו ממש טרגדיה אישית, המנוח היה אחת הדמויות הכי מוערכות אצל האדמו"ר מלעלוב, והרבי אף פעל בכל השבוע האחרון בתפילות רבים לרפואתו השלמה בקבר רחל ואף ביקרו בבית החולים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' בנים ובנות חתנים, נכדים ונכדות, אחד מבניו הסופר הנודע ר' שמעון טיקוצקי מעיתון 'המבשר'. 

מסע הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות לעלוב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד