ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"שמחה בביתם"

בעקבות חתונת היתומים: הרב גלאי בברכה נדירה

63 יתומים ויתומות הסובלים מעוני ומחסור מתחתנים בימים אלו • קרן מיוחדת הוקמה עבורם: 'קרן יתומי חשוון' • עמוד התפילה של דורנו הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א מברך מעומק הלב: "התורמים יזכו בקרוב לשמחה בביתם"

בעקבות חתונת היתומים: הרב גלאי בברכה נדירה
הגר"ש גלאי מברך צילום: נממתוך אתר קופת העיר

החתונה של אסתי, מסמלת סיומו של פרק מורכב מאוד בחיי המשפחה. הם היו משפחה מאושרת, חמישה ילדים, אבא ואמא בריאים ושלמים, אסתי היתה הקטנה בבית, בת התפנוקים המאושרת.

כשמלאו לה שלוש, התקבצו כל האחים, כולל אלו שכבר למדו בישיבה, הסבים והסבתות באו גם הם, היה זה היום המאושר בחיי המשפחה.

ימים אחדים לאחר מכן נפטרה אמא של אסתי. היא חצתה את הכביש במעבר חציה כשמשאית גדולה הגיח כמו משום מקום ולא הותירה לה סיכוי.

אבא שלה נשבר, הבית התפרק, ורק אחרי מאמצים רבים הצליח האב להשתקם מעט ולאסוף בחזרה את שברי המשפחה.

לתruמה ל-63 החתנים והכלות הנישאים החודש הקליקו כאן>>>

מאז הוא לא הצליח לחזור לעבודה מסודרת, הם חיו על תמיכות וקצבאות, על עבודות מזדמנות של האב, ובעיקר על הררי חובות שנצברו מכל זווית אפשרית.

בהמשך באו אנשים טובים ועזרו להם, ארגנו פריסת חובות, וב"ה המשפחה הצליחה להתייצב. אבל המחסור בבית הוא תמידי, ואך בקושי הצליח האב לחתן את ארבעת הילדים הגדולים.

עכשיו מגיעה החתונה של אסתי. היא האחרונה, האתגר האחרון המורכב. אבא שלה מאוד מאוד מקווה שיצליח לעבור אותו בשלום, אבל בינתיים הוא לא מצליח.

החתונה כבר ממש מעבר לפינה, בשבוע הבא בעז"ה, ועדיין חסרים הדברים הכי בסיסיים. אין מאפרת לכלה ליום החתונה כי אין מאיפה לשלם, באשר לתזמורת הם נאלצים להסתמך על אורגניסט חובבן שיעשה את המקסימום שהוא יכול, אבל גם הוא מאוד מקווה שיהיה תקציב לקחת אורגניסט רציני יותר, ולמרות שהם התחייבו לשלם עד החופה את התשלום עבור האולם והקייטרינג, בינתיים הם לא יודעים מהיכן יצליחו לגייס את הכסף, ויש חשש כבד שברגע האחרון החתונה תתעכב לבושתה של הכלה היתומה, כי בעל האולם לא יסכים להתחיל את החתונה לפני שהוא מקבל את כל מה שהובטח לו.

אסתי היא רק אחת מתוך 63 היתומים המתחתנים בימים אלו, 63 מקרים של חתנים וכלות יתומים ויתומות, שקובצו יחד ל'קרן יתומי חשון' של קופת העיר שמנסה לעזור להם במימון הבסיסי ביותר.

מרן הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א, עמוד התפילה של דורנו ומי שיורת בלבו החם ובתפילות הדומעות, מבטיח להתפלל על התורמים לקרן, ולהזכיר בפרטות כל שם של מי שיתרום 630 שקלים לקרן 'יתומי חשוון'. זאת, לפי תחשיב של עשרה שקלים בלב דלכל אחד מהיתומים והיתומות.

"כולם יודעים את המצב בארץ ישראל", אומר הגר"ש גלאי בקול נרגש בפנותו אל התורמים: "זה מצב שממש כואב הלב, במיוחד היתומים והיתומות, ללא משען ומשענה, שמתחתנים החודש, מר חשון.

"בעזר ה' יתברך אני מברך קודם כל את כל התומכים והמסייעים למצווה גדולה הזאת של 63 יתומים ויתומות ש'קופת העיר' זוכה להאיר את עיניהם את עיניהם.

"אין לנו מושג איזו שמחה זה גורם בשמים!!!

"הקב"ה אבא של כולנו, אבל במיוחד אבי יתומים ואלמנות! הוא מבטיח דבר שאנחנו לא יכולים לעשות: "אם אתה משמח את שלי - אני משמח את שלך".

"שיזכו התורמים בעזר ה' לשמחות אצלם בקרוב! כל אחד בבית שלו! בקרוב ממש!!! מידה כנגד מידה...

"אנחנו נשתדל בעז"ה בערב ראש חודש, וגם נשתדל אחר כך להזכיר שם אחר שם של התורמים, בעזר ה', הקב"ה יעזור שיהיה סייעתא דשמיא לכולם, וכל מילי דמיטב".

לתruמה ל-63 החתנים והכלות הנישאים החודש הקליקו כאן>>>

קופת העיר חתן יתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד