כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו לא יוכל ללחוץ

המאבקים במו"מ: בן גביר יחתום יחד עם סמוטריץ'

ברקע הדיווחים שיו"ר הליכוד רוצה לעשות ביניהם 'הפרד ומשול', במפלגת 'עוצמה יהודית' מבהירים כי יחתמו על ההסכמים הקואליציוניים יחד עם 'הציונות הדתית' - כחלק מההחלטה על הבלוק המשותף • בכך נתניהו לא יוכל ללחוץ על סמוטריץ' | בעוצמה יהודית מדגישים כי "לא רואים שום בעיה בין הליכוד לבין סמוטריץ' ומניחים כי הליכוד וסמוטריץ' יסתדרו וקרובים להסכם"

המאבקים במו"מ: בן גביר יחתום יחד עם סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

המו"מ לממשלה: מפלגת 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר מתכוונת לחתום על ההסכם הקואליציוני יחד עם 'הציונות הדתית' - כך נודע היום (ראשון) ל'בחדרי חרדים'. המטרה: נתניהו לא יוכל ללחוץ על סמוטריץ' לוותר על דרישותיו.

בן גביר וסמוטריץ' החליטו להפריד כוחות מיד אחרי הבחירות ולנהל באופן עצמאי את הסיעות, אלא שאת המשא ומתן הקואליציוני הם סיכמו לקיים כבלוק משותף כדי למקסם את הכוח מול נתניהו ולקבל יותר תיקים, כשהם מגיעים עם 14 מנדטים.

אלא שהקשיים של נתניהו מול סמוטריץ', שדורש את אחד משני התיקים הבכירים: האוצר או הביטחון, העלו את הרצון אצלו לדחוק את האחרון לפינה ולהשאיר אותו אחרון במו"מ. לפי כמה דיווחים אמש, התכנון שלו היה לסכם עם שאר המפלגות ולהשאיר את 'הציונות הדתית' אחרונה.

בכך, קיווה נתניהו, להשאיר את סמוטריץ' בעמדה שבה הוא יאלץ לוותר על דרישתו ולהתפשר על אחד מהתיקים הבינוניים. אלא שבסביבת יו"ר 'עוצמה יהודית' אומרים שהם לא מתכוונים להשאיר את סמוטריץ' לחתום אחרון.

בן גביר יחתום על ההסכם הקואליציוני מול הליכוד רק ביחד עם 'הציונות הדתית', זאת כחלק מההחלטה על הקמת הבלוק המשותף. בכך, סמוטריץ' יוכל להמשיך להישאר בדרישתו לתיק הביטחון, אם אכן יו"ר ש"ס אריה דרעי יקבל את האוצר כפי שאמר לנתניהו.

יחד עם זאת, גורמים בעוצמה יהודית מדגישים: "לא רואים שום בעיה בין הליכוד לבין סמוטריץ' ומניחים כי הליכוד וסמוטריץ' יסתדרו וקרובים להסכם".

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר ביבי נתניהו בלוק טכני משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד