י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דוקטור גלית מטצקי - מפחדים מהשתלות? אפשר בהרדמה מלאה!

ד”ר גלית מטצקי: “השתלת שיניים היא הטיפול הנפוץ ביותר לאובדן שיניים”.

דוקטור גלית מטצקי - מפחדים מהשתלות? אפשר בהרדמה מלאה!
ד"ר גלית מטצקי צילום: יח"צ

לפי דוקטור גלית מטצקי, רופאת שיניים מעל 20 שנה, במהלך ההשתלה רופא השיניים מניח שתל מתכת דמוי בורג לתוך עצם הלסת. השתל מצופה בחומר שמעודד צמיחת עצם סביבו, דבר שמאפשר לו להתמזג עם הלסת ולהפוך ליציב. תהליך זה יכול להימשך עד שישה חודשים והמטופלים עשויים לחוות אי נוחות קלה במהלך תקופה זו, אך לא אמור להיות כאב משמעותי בתקופת ההחלמה.

ניתן לשים שתלים דנטליים בלסת העליונה או התחתונה והם עשויים מטיטניום. גלית מטצקי ממשיכה ומוסיפה שטיטניום היא מתכת חזקה מספיק כדי לעמוד בכוחות הלעיסה והיא לא נשחקת בקלות.

לקוחות רבים שמגיעים למרפאות של ד"ר גלית מטצקי חוששים מתהליך זה. התהליך הוא לעיתים ארוך, כיוון שמבוצעות מספר השתלות באותו יום  וקיים חשש גם מתהליך הקידוח בעצם והחדרת השתלים.

למרות שד"ר מטצקי מצייינת שלאחר ביצוע אלחוש מקומי, הלקוחות כמעט ולא מרגישים דבר, הרי ישנם כאלה שבוחרים לבצע את הטיפול בשילוב גז צחוק או כאלה שבוחרים בטשטוש או הרדמה מלאה.

האם אפשר לעשות השתלת שיניים בהרדמה מלאה ובאילו מקרים מומלץ?

בתהליך טשטוש או הרדמה מלאה הטיפול מתבצע כשהלקוח במצב דומה לשינה ובד"כ הוא מתעורר לאחר הטיפול בלי שזכר או חווה אותו.

ע"פ ד"ר גלית מטצקי לא כל הלקוחות מתאימים להרדמה ויש גם כאלה שחוששים ממנה (חשש מהתהליך ופחד לא להתעורר).

בד"כ מומלץ לבצע תהליכים אלה לאנשים שנמצאים בחרדה דנטלית - כאלה שאם לא יעשו הטיפול באופן זה יגדילו את הנזק בפיהם. כמו כן מומלץ השימוש באופציות אלה בתהליכים ניתוחיים ארוכים ומורכבים בגלל הקושי של המטופל להשאיר את פיו פתוח לאורך זמן רב.

הטיפול מתבצע ע"י כירורג פה ולסת בשילוב של רופא מרדים.

מי יכול לבצע השתלות שיניים עם הרדמה מלאה?

ד"ר גלית מטצקי מציינת שאנשים בריאים בלי בעיות רפואיות, אנשים עם בעיה רפואית מינורית כמו לחץ דם גבוה. אנשים עם בעיה רפואית רצינית כמו סכרת אי ספיקת לב וכדומה לא יוכלו לעבור הרדמה מלאה.

אם יש לי טיפול מורכב שאני צריך לעבור האם מומלץ לי הרדמה מלאה או טשטוש?

ההמלצה של דוקטור גלית מטצקי היא שאם יש ניתוח קצר של 3-4 שעות מומלץ בטשטוש (סדציה), אם מדובר בניתוח מורכב וארוך 5 שעות ומעלה מומלץ בהרדמה מלאה.

האם השימוש בפתרונות אלו משפיע על המחיר?

דוקטור גלית מטצקי: "כן בהחלט, צריך להוסיף את עלויות המרדים ובמקרה של הרדמה מלאה גם את עלות חדר הניתוח החיצוני בו נעשית הפרוצדורה".

מרפאות שיניים ד"ר מטצקי - 1-700-505-303

רפואת שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד