י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
16 מיליארד דולר

מיליארדר יהודי הפסיד את רוב הונו במכה

פלטפורמות מטבעות קריפטוגרפים שנפגעו במשבר, הביאה חברת קריפטו לפשוט את הרגל בארצות הברית, המנכ"ל שלה. סם בנקמן-פריד, התפטר מתפקידו, למרות מעמדו הטוב של בנקמן-פריד בוושינגטון שם הוא נחשב לפנים של השקעות הקריפטו, תחום שנתפס לעתים קרובות בחשדנות כמפלט למלביני הון

מיליארדר יהודי הפסיד את רוב הונו במכה
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

על פי ההערכות בארה"ב, צעיר יהודי שהיה מיליארדר, איבד את רוב הונו. סם בנקמן-פריד, משקיע יהודי-אמריקאי מהונג קונג, הפסיד את כל הונו, 16 מיליארד דולר, במה שנחשב כבר עתה לאיבוד המהיר ביותר של הון בזמן הקצר ביותר. כך דווח בארה"ב.

לצעיר בן ה-30 היה שווי נקי של 26 מיליארד דולר בימיו הטובים, אך הנפילה של אימפריית הקריפטו שלו הפכה את נכסיו לחסרי ערך. הוא פרסם "התנצלות כנה", והוסיף כי חברת FTX תעשה "כל מה שאפשר כדי לגייס כסף נזיל".

בנקמן-פריד, הוא בנם של פרופסורים בבית הספר למשפטים בסטנפורד ובוגר המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס היוקרתי, וכבר זמן רב הוא תומך בגישה פתוחה יותר בשוק הקריפטו עבור הציבור הרחב, במיוחד בארה"ב.

הוא טיפח חברות בוושינגטון, כולל תמיכה במסע הבחירות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהיקף של למעלה מ-5 מיליון דולר - והפך לבקיא בהצלת חברות קריפטו שהיו במשבר מוקדם יותר השנה. עם זאת, הספקות נמשכו לגבי היציבות הפיננסית של חברת FTX, למרות מעמדו הטוב של בנקמן-פריד בוושינגטון כפנים ציבוריות של השקעות קריפטו, תחום שנתפס לעתים קרובות בחשדנות כמפלט למלביני הון.

ביום שישי האחרון הוא פרסם הודעה: "אני מצטער מאוד שנכנסנו למקום הזה ועל התפקיד שלי בו", אמר בנקמן-פריד לעובדי FTX.

מטבעות קריפטו קריפטו ארה''ב מדינת מסצ'וסטס מיליארדר יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד