כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בזמן הנחיתה

הקליע חדר למטוס וחלף מעל ראשה של חברת פרלמנט

אירוע חריג התחולל בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות בירת לבנון, כשכדור נורה לעבר מטוס שנחת מירדן ועבר מעל לראשה של חברת פרלמנט מהמדינה. לא היו נפגעים באירוע

הקליע חדר למטוס וחלף מעל ראשה של חברת פרלמנט
החור במטוס מכדור תועה צילום: Paula Yacoubian

חברת התעופה הלאומית של לבנון דיווחה שמטוס שלה שהמריא מרבת עמון לביירות ביום חמישי האחרון, נפגע מירי תועה בעת נחיתתו בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות. חברת הפרלמנט הלבנונית, פאולה יעקוביאן, הייתה אחת מהנוסעים ותיעדה.

על פי הדיווחים בלבנון, רגע לפני שגלגלי המטוס נגעו בקרקע של מסלול הנחיתה, נשמעה לפתע חבטה קולנית, וחור נפער בדופן המטוס. לאחר בדיקה התברר כי היה זה קליע תועה שנורה על ידי אזרח ככל הנראה. חברת פרלמנט לבנונית, פאולה יעקוביאן, דיווחה כי היא היתה במטוס וכי הקליע חלף מעל ראשה. היא פרסמה הודעה בה היא טוענת שהגיע הזמן שלבנון תעשה חשבון נפש באשר לירי החופשי שמתבצע על ידי אזרחים ומסכן חיי אדם.

החור במטוס מכדור תועה

מהנהלת שדה התעופה הלבנוני נמסר כי מדי שנה נפגעים בשדה התעופה כשבעה או שמונה מטוסים כתוצאה מירי תועה, אבל זאת הפעם הראשונה בה פגע הירי התועה במטוס בעודו באוויר. בדומה למדינות רבות אחרות, ואף ביתר שאת, בלבנון קיימת תופעה נרחבת מאוד של החזקת נשק על ידי אנשים פרטיים, וכמעט בכל בית לבנוני ישנם מספר רובים. לא זו בלבד, אלא שהרובים משמשים גם לירי צרורות בזמנים של התרגשות, כמו הלוויות, חתונות, אירועים פוליטיים ואפילו כשתלמידי התיכונים מקבלים תעודות או תוצאות של מבחנים, מקובל לציין את השמחה שלהם באמצעות ירי של צרורות באויר.

במקרה שמדובר באנשים שמצוידים בצורה טובה יותר ומקבלים בשורה משמחת במיוחד, הירי מתבצע לא רק באמצעות רובי קלצ'ניקוב פשוטים או רובי סער אחרים, ובנוסף לירי הסטנדרטי מבטאים החוגגים את שמחתם המופלגת גם על ידי ירי של פצצות 'אר פי ג'י'.

 

לבנון כדור תועה ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד