כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקהיר במקום לשארם

לא נעים: ביידן התבלבל בין פלוג'ה לחרסון

הנשיא ביידן מפעם לפעם מתבלבל בנאומים שנושא. בשבוע האחרון הוא התבלבל כמה פעמים בצורה מביכה כאשר טעה בין פלוג'ה לחרסון, התבלבל בין קמבודיה לקולומביה, והודיע שהוא טס לקהיר במקום לשארם א-שייח'

לא נעים: ביידן התבלבל בין פלוג'ה לחרסון
הנשיא ביידן, והון סן, ראש ממשלת קמבודיה צילום: הבית הלבן

בפעם השנייה תוך שבוע הנשיא ביידן שוב מתבלבל ומתפזר בין מדינות העולם. הנשיא שמתקרב לגיל 80 התבלבל בין קולומביה וקמבודיה בזמן שדיבר ביום שבת על פסגת איגוד מדינות דרום מזרח אסיה. זה היה הנאום הראשון שלו בפומבי באירוע, לאחר מסע מרתון שכלל שתי טיסות ארוכות ועצירת ביניים של שלוש שעות במצרים.

"זה היה כבוד לארח את ראש הממשלה בבית הלבן במאי, ועכשיו כשאנחנו שוב ביחד בקמבודיה", אמר ביידן כשפתח את השיחות ביום שבת האחרון. "אני מצפה לבנות התקדמות חזקה עוד יותר ממה שכבר עשינו. אני רוצה להודות לראש הממשלה של קולומביה כיו"ר איגוד מדינות דרום מזרח אסיה". ביום חמישי האחרון, כשיצא לפסגה, אמר ביידן לכתבים כי הוא "נוסע לקולומביה" ואז תיקן את עצמו.

לאחר מכן הוא אמר בטעות שהוא נוסע לשיחות אקלים בקהיר בירת מצרים, ולא בשארם א-שייח', לשם הגיע ונשא נאום במהלך ועידת האקלים COP27.

הדברים הללו הם המשך לסדרה של טעויות מצד ביידן שאמר בשבוע שעבר: הוא עירב בין אוקראינה לפלוג'ה (עיראק) כשנשאל מתי תסתיים המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. "אני לא חושב שהסכסוך ייפתר עם רוסיה ואוקראינה עד שאוקראינה תצא - עד שפוטין ייצא מאוקראינה", אמר ביידן. הנשיא אמר בטעות שכוחות רוסיים נסוגים מפלוג'ה (עיר בעיראק) תוך שהוא מתכוון לעיר חרסון בדרום מזרח אוקראינה.

בחודשים נובמבר ודצמבר 2004, פלוג'ה הייתה במוקד הסכסוך העקוב מדם שהכוחות האמריקנים נלחמו בעיראק נגד דאעש. כ-12,000 חיילים אמריקאים נלחמו בקרב, 82 מהם נהרגו, כ-600 נוספים נפצעו, כך לפי הפנטגון. ארצות הברית הרגה כ-2,000 מחבלי דאעש, בקרב ולכדה עוד 1,200, כך העריכו גורמי צבא אמריקאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון מצרים קולומביה קמבודיה שארם א-שייח'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד