כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חריגה מהרגיל

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: עונת שפעת חמורה לפנינו

הארגון טוען כי עונת השפעת הקרובה צפויה להיות חמורה יותר מהרגיל, זאת לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמו מספרים נמוכים במיוחד של חולי שפעת, עקב אמצעי הזהירות ההיגייניים שננקטו במהלך מגפת הקורונה, וכי החיסוניות הטבעית של הציבור לשפעת פחתה משמעותית ובעקבות הסרת אמצעי הזהירות מקורונה

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: עונת שפעת חמורה לפנינו
מתחם חיסונים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מזהיר: בחורף הקרוב עשויה להיות התפרצות שפעת משמעותית באזור המזרח התיכון.

על פי הארגון, עונת השפעת הקרובה צפויה להיות חמורה יותר מהרגיל, זאת לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמו מספרים נמוכים במיוחד של חולי שפעת, עקב אמצעי הזהירות ההיגייניים שננקטו במהלך מגפת הקורונה. החיסוניות הטבעית של הציבור לשפעת פחתה משמעותית ובעקבות הסרת אמצעי הזהירות מקורונה, ההתפרצות חורפית הקרובה של וירוס שפעת במקביל לנגיף הקורונה צפויה להדאיג את מערכת הבריאות. 

במדינות הנמצאות בחצי הדרומי של כדור הארץ, שם עונת השפעת חלה בין החודשים מרץ לספטמבר, נרשמה עלייה ניכרת במקרי שפעת, שצפויה לחול גם על עונת השפעת בחורף הקרוב באזור המזרח התיכון.

ארגון הבריאות העולמי מציע להאיץ את מבצע חיסוני השפעת במדינות האזור על מנת להתמודד עם השפעת החורפית הקרובה, במיוחד עבור קבוצות בסיכון גבוה ובהן: נשים הרות, ילדים בגילאי 6 חודשים עד 5 שנים, אנשים מעל 65 שנים, חולים כרוניים ועובדי בריאות. יש לציין כי הראיות הזמינות אינן מצביעות על השפעות שליליות עקב קבלת חיסון השפעת בנוסף לחיסון הקורונה. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על הפעולה שכל אחד יכול לנקוט על מנת להגן על עצמו מפני מחלות קשות שעלולות לנבוע משפעת ומקורונה - להתחסן.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בביה"ח בלינסון מציין כי לאחר שנתיים בהן חווינו ירידה בתחלואת השפעת ברמה העולמית בשל אמצעי ההתגוננות מפני הקורונה, נתוני ארגון הבריאות העולמי לצד אחוזי התחלואה הגבוהה בחצי הכדור הדרומי, מצביעים על שפעת קשה הצפויה לפקוד אותנו בישראל במלוא העוצמה.

אליס מציין כי "כרגע, השפעת אצלנו עוד לא בשיאה ולכן זה בדיוק הזמן המתאים להיערך ולהתחסן. אני מצטרף להמלצות משרד הבריאות בישראל ורשויות הבריאות הבינלאומיות וממליץ לציבור הרחב, ילדים ומבוגרים כאחד, נשים בהריון, ובמיוחד לאוכלוסיות בסיכון לא להמתין לגל ולהתחסן בחיסון השפעת בהקדם", אמר.

 

שפעת ארגון הבריאות העולמי קורונה מזרח תיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד