כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ארדואן: "מתקפה בוגדנית"

פיצוץ בלב איסטנבול: 6 הרוגים | "לא ידוע על ישראלי מנותק קשר"

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו כי מספר בני אדם נהרגו ומספר נוספים נפצעו בפיצוץ שהתרחש בלב איסטנבול, סמוך לכיכר טקסים בעיר. סיבת הפיצוץ לא אושרה על ידי גורמים רשמיים. ברקע החשש לחיי ישראלים במקום, משרד החוץ מעדכן: "לא ידוע כרגע על ישראלי מנותק קשר"

פיצוץ בלב איסטנבול: 6 הרוגים | "לא ידוע על ישראלי מנותק קשר"
זירת הפיצוץ צילום: צילום מסך

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו כי לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד כחמישים נוספים נפצעו במה שנראה כמו פיגוע שהתרחש לפני זמן קצר (ראשון), בשדרות איסתיקלאל סמוך לכיכר טקסים בעיר. סיבת הפיצוץ לא אושרה על ידי גורמים רשמיים. ובמשרד החוץ מעדכנים כי עד כה לא ידוע על ישראלי מנותק קשר.

לאחר הפיצוץ, נראו רבים בורחים בחרדה עצומה מאזור הפיגוע שאירע כאמור לפני זמן קצר. זהו אחד מהרחובות העמוסים ביותר בעיר והאהוב על תיירים. בתיעודים ברשתות החברתיות נראו תושבים מבוהלים בורחים מהמקום כשמספר אנשים שוכבים על הקרקע.

ממשרד החוץ נמסר: "בהמשך לאירוע באיסטנבול, המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בודקים האם היו ישראלים מעורבים באירוע. כשיהיו עדכונים נוספים נעדכן".

בהמשך נמסר ממשרד החוץ, כי הקונסולית באיסטנבול, יחד עם כל צוות הקונסוליה בודקים את כל הדיווחים מול הרשויות המקומיות אך לא ידוע כרגע על ישראלי מנותק קשר.

שיר קמחי, אזרחית ישראלית שהייתה באזור בזמן הפיצוץ, סיפרה ל-ynet: "היינו בכיכר טקסים בכניסה לרחוב איסתיקלאל ושמענו בום. חצי דקה אחר כך אנשים נהרו לכיוון שלנו. עמדנו שם להבין מה הסיפור. אחרי כמה דקות אנשים שוב רצו. היו מלא סירנות. יש מלא מסוקים. עכשיו אנחנו סגורים במלון שנמצא מרחק 300 מטר מהכיכר".

ראייק כנאנה, אח במקצועו בבית החולים רמב"ם ועד ראייה לפיצוץ, סיפר ל-N12: "שמעתי פיצוץ חזק - יש מלא פצועים, אני מנסה לעזור לאנשים".

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כינה את הפיצוץ "מתקפה בוגדנית" ואמר כי מבצעיו ייענשו. בנוסף לששת ההרוגים, אמר ארדואן כי עוד 53 נפצעו, כך לפי מידע שקיבל ממושל איסטנבול. חמישה תובעים הוקצו לחקור את הפיצוץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית אנאדולו.

הצנזורה בטורקיה הטילה הגבלות זמניות על הדיווח, ואסרה על שימוש בסרטונים ותמונות של הפיצוץ ותוצאותיו. המועצה העליונה לרדיו ולטלוויזיה הטילה איסורים דומים בעבר לאחר פיגועים ותאונות.

לפני 19 שנה אירעו פיגועים רבים באיסטנבול. שתי מכוניות תופת התפוצצו ליד שני בתי הכנסת הגדולים של איסטנבול. עשרות בני אדם נהרגו, מאות נפצעו, כולל יהודים רבים. על פי אחד הדיווחים נטל ארגון טורקי אחריות על שני הפיגועים, הקהילה היהודית באיסטנבול ביטלה את טקס הזיכרון לציון הפיגועים שהיה אמור להיערך הערב, בשל הפיגוע היום באיסטנבול.

טורקיה איסטנבול פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד