כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עתירת 'שלום עכשיו'

האם בגץ יקצה קרקעות לפלסטינים בלב השכונה העתידית של אפרת?

בג"ץ ידון מחר (שני) בעתירת "שלום עכשיו" הטוענת לאפליה באופן הקצאת קרקעות ביהודה ושומרון ודורשת מתן שטחים לפלסטינים בשכונה המתוכננת לעיר אפרת. רגבים: "מצפים מבג"ץ לגלגל את העתירה האבסורדית מכל המדרגות"

האם בגץ יקצה קרקעות לפלסטינים בלב השכונה העתידית של אפרת?
בנייה בהתיישבות צילום: פלאש 90

מחר (שני) צפוי להתקיים דיון בבג"ץ בעתירת תנועת "שלום עכשיו" המייצגת 13 תושבי בית לחם ודורשת מהמדינה להקצות קרקעות בשטח שכונה עתידית של העיר אפרת, שכונת העיטם, בטענה כי המדינה מפלה לרעה את הפלסטינים באופן הקצאת הקרקעות. השכונה המדוברת נמצאת בשטח C שעל פי הסכמי אוסלו נמצא בשליטה ישראלית ביטחונית ואזרחית מלאה, על קרקעות המוכרזות כאדמות מדינה.

לדברי "שלום עכשיו" הקצאת השטח המדובר לעיר אפרת נגועה באפליה פסולה על רקע גזעני ולאומי והיא מתעלמת מהאינטרס של תושבי האזור הפלסטינים ומהזיקה שיש להם לכאורה לשטח. בהליך המשפטי הוציא הרכב השופטים בראשות הנשיאה חיות, צו על תנאי המורה למדינה להשיב מדוע לא תשקול הקצאת קרקעות לעותרים. בתגובה דרשו "שלום עכשיו" הוצאת צו ביניים המקפיא כל הליכי תכנון של השכונה עד להכרעת הדין.

אברהם בנימין, מנהל מחלקת מדיניות ברגבים: "מדובר בעתירה הזויה שמתעלמת מהמציאות בשטח, מציאות בה בשטחי A ו- B המהווים כ-40% משטחי יהודה ושומרון ונמצאים בשליטת הרשות הפלסטינית, יש מעל 70% שטח פנוי לתכנון ובינוי, ואין שום הצדקה להקצאת ולו סנטימטר אחד נוסף משטחי C שגם ככה נתונים תחת מתקפת השתלטות בלתי חוקית מאסיבית מידי יום ביומו על ידי הרשות הפלסטינית. מיותר לציין שבשטחי A ו- B אין תכנון ובינוי ישראלי כלל וכלל כך שטענת האפליה היא מופרכת לחלוטין."

עוד מוסיף בנימין: "מארגון השמאל הקיצוני אין לנו ציפיות, כולם יודעים על אילו אינטרסים הם מגינים וכיצד הם פועלים נגד מדינת ישראל. הציפייה שלנו היא מבג"ץ שרק לפני שבוע דחה עתירה שלנו על "חוק 40" הגזעני המפלה לרעה יהודים בסוגיית רכישת קרקעות ביהודה ושומרון, בטענה כי אינו מתערב בעניינים מדיניים. אנו מצפים מאותו בג"ץ לדחות מכל וכל את הטענה החצופה וההזויה של ארגון השמאל הקיצוני."

פלסטינים אפרת שלום עכשיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד