כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שנאה בלתי נשלטת

ההסתה לשיא: "שמניחי התפילין יתלו את עצמם"

שדרן הרדיו הקיצוני נתן זהבי חצה היום במהלך שידור רדיו את הגבולות של עצמו כשקרא למניחי התפילין לתלות את עצמם למוות ברצועות התפילין | ארגון בצלמו: "מדובר בחציית קו אדום" | רדיו 103: "מנכ"ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון"

ההסתה לשיא: "שמניחי התפילין יתלו את עצמם"
נתן זהבי בשידור צילום: רדיו 103FM

איש התקשורת נתן זהבי שידוע בשנאתו העזה לכל מה שמריח מיהדות, פצח היום (ראשון) במהלך שידור תוכניתו ברדיו 103FM בהסתה קשה נגד היהדות בישראל ואף אמר כי הוא מקווה שמניחי התפילין יתלו את עצמם למוות באמצעות רצועות התפילין.

"כל הדרעקעס האלה, מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע, לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות, ועם ההדלקת נרות ועם התפילין".

הוא הוסיף להסית ואך העלה את הרף כשאמר כי "הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום, אבל נציגי ציבור".

בתגובה לדברי הבלע של נתן זהבי נגד יהודים שמניחים תפילין, מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר כי מדובר בחציית קו אדום. לדבריהם, "פנינו בדחיפות לנציב הרשות השנייה בדרישה להטיל קנס כספי עצום על התחנה וכן לפטר את השדרן נתן זהבי".

בארגון מוסיפים כי "יהודים אלפי שנים מסרו נפשם על תפילין והשדרן מסית וקורא לאנשים לקחת את רצועות התפילין ולהתאבד איתם? לאן הגענו שבמדינת ישראל מדינת היהודים יבזו כך דתיים ותפילין".

"נקעה נפשו של הציבור משדרנים מאוסים כאלה שמסיתים ופוגעים. בדיוק בשביל זה יש כללי אתיקה ועליו לשלם את המחיר ולעוף הבייתה ועל מנהליו לפטרו באופן מידי".

מרדיו 103 נמסר: "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ"ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".

נתן זהבי הסתה תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד