כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פערים באבטחה וריבוי התרעות שווא

גניבת התחמושת מהבסיס: זה מה שעלה בתחקיר הראשוני

מפקד פיקוד צפון קיים תחקיר ראשוני בעקבות גניבת התחמושת ממחנה 'צנובר' וציין כי מהתחקיר הראשוני עולה שישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת 

גניבת התחמושת מהבסיס: זה מה שעלה בתחקיר הראשוני
חיילים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מפקד אוגדה 210, תת-אלוף ציון רצון, הציג לאלוף פיקוד צפון אורי גורדין את עיקרי התחקיר הראשוני בעקבות גניבת התחמושת במחנה האימונים "צנובר". 

מפקד הפיקוד ציין כי מהתחקיר הראשוני עולה שישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת (הבונקרים). באשר לפער בתשתית אבטחת המחנה, קיימת תכנית לטיפול שעתידה להתממש במהלך שנת העבודה הקרובה. 

כזכור, מחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן נפרץ בסוף השבוע (בין שישי לשבת) ותחמושת רבה נגנבה ממנו. במהלך הלילה בוצעו ספירות מלאי בבונקרים בבסיס, ועלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל, וכ-70 רימוני מטול נפיץ. 

עוד בנושא:

פריצת ענק לבסיס צה"ל בצפון: השב"כ מעורב בחקירה

בתחקיר עלה כי מיד לאחר האירוע, חברו כוחות לביצוע סריקות נרחבות וספירות מלאי. מפקד הפיקוד ציין לחיוב את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני בין צה״ל, משטרת ישראל ושב"כ מיד לאחר האירוע, אשר עתיד להימשך גם בימים הקרובים. 

כאמור, הנחה מפקד הפיקוד על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 4, אלוף-משנה מיקי שרביט, אשר תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע גניבת התחמושת. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש. בנוסף, ייבחן נושא ריכוז התחמושת במחנה צנובר ותיבנה יכולת התרעה מוקדמת.

בסיכום התחקיר הנחה מפקד הפיקוד על מספר צעדים מיידים, בהם תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד הצפון וקיום הערכת מצב ייעודית נוספת בנושא הגנת מחנות.

מדובר צה"ל נמסר כי ימשיך לפעול למיגור זליגת תחמושת מרשות הצבא ולנקוט יד קשה כנגד המעורבים בעבירות אלה.

 

תחמושת צה''ל גניבת נשק פריצה בסיס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד