כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חמאס מגנה

גינויים בעולם הערבי לפיגוע באיסטנבול

משרד החוץ המצרי מגנה בחריפות את הפיגוע באיסטנבול הערב ומוסר: "מצרים שולחת את תנחומיה המלאים למשפחות הקרבנות בפיגוע הטרור היום באיסטנבול ואיחולי החלמה מהירה לפצועים"

גינויים בעולם הערבי לפיגוע באיסטנבול
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

גינויים בעולם הערבי לפיגוע באיסטנבול בו נהרגו לפחות ששה בני אדם, ונפצעו מעל 80 בני אדם. משרד החוץ המצרי מגנה בחריפות את הפיגוע ומוסר: "מצרים שולחת את תנחומיה המלאים למשפחות הקרבנות בפיגוע הטרור היום באיסטנבול ואיחולי החלמה מהירה לפצועים". בהודעה נכתב גם כי קהיר מתנגדת בחריפות לטרור ולאלימות בכל צורותיהם וקוראת למדינות העולם לעמוד שכם אחד כנגד תופעה זו ולייבש את מקורות הטרור באשר הם.

גם ארגון הטרור חמאס מגנה "בחומרה" את "הפיצוץ הנפשע" ואת "הרג הקרבנות החפים מפשע באיסטנבול", מביע את הזדהותו המלאה עם "המדינה-האחות תורכיה" ומייחל כי "אללה ישמור עליה ועל העם היושב בה מכל צרה ופגע", כך פורסם בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'. משרד החוץ הקטרי מגנה גם הוא את הפיגוע באיסטנבול ומודיע על תמיכתו בטורקיה. גם משרד החוץ הלבנוני מגנה את הפיגוע.

גם משרד החוץ הירדני הביע את "תנחומיו העמוקים" לקורבנות פיגוע הטרור שאירע היום באזור טקסים באיסטנבול והדגיש את "הסולידריות המוחלטת של ירדן עם אחיהם הטורקים".

כזכור לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד כחמישים נוספים נפצעו במה שנראה כמו פיגוע טרור שהתרחש היום בשדרות איסתיקלאל סמוך לכיכר טקסים בעיר. סיבת הפיצוץ לא אושרה על ידי גורמים רשמיים. ובמשרד החוץ מעדכנים כי עד כה לא ידוע על ישראלי מנותק קשר.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כדור אש כתום עולה מהרחוב והמוני אנשים נבהלים וממהרים לברוח מהאזור. בסרטונים נוספים מהמקום נראו מספר פצועים קשה על הקרקע, חלקם מכוסים בדם ולא זזים.

"ההתפתחויות הראשוניות והמודיעין הראשוני מהמושל, שזה מריח כמו טרור", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים. הוא לא אמר מי עומד מאחורי המתקפה אך אמר כי "המאמצים להביס את טורקיה ואת העם הטורקי באמצעות טרור ייכשלו היום בדיוק כפי שנכשלו אתמול וכפי שהם ייכשלו שוב מחר".

איש לא לקח אחריות לפיצוץ, אך איסטנבול וערים טורקיות אחרות היו מטרות בעבר על ידי בדלנים כורדים, חמושים איסלאמיסטים וקבוצות אחרות כמו דאעש.

טרור באיסטנבול פיגוע טרור טורקיה הרוגים ופצועים רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד