כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הוביל רפורמות במשק"

חושש מהשר הבא? בכיר האוצר מודיע על פרישה

קובי בר-נתן, הממונה על השכר במשרד האוצר, סיכם עם שר האוצר, על סיום תפקידו במהלך חודש ינואר 2023 | בר-נתן עוזב את תפקידו לאחר כהונה של כ- 4.5 שנים. לטענתו, בכדי לאפשר העברה מסודרת של הנושאים החשובים הנמצאים על הפרק

חושש מהשר הבא? בכיר האוצר מודיע על פרישה
קובי בר נתן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, סיכם עם שר האוצר על סיום תפקידו במהלך חודש ינואר 2023, לאחר כהונה של כ- 4.5 שנים, זאת בכדי לאפשר העברה מסודרת של הנושאים שעל הפרק.

בר-נתן החל את עבודתו במשרד האוצר לפני כ-17 שנים והיה שותף לרפורמות משמעותיות במגזר הציבורי, ובהן רפורמות אופק חדש ועוז לתמורה במערכת החינוך, הרפורמה במשק החשמל, הפרטת נמלי הים ועוד.

כהונתו של בר נתן כממונה היתה סוערת ומאתגרת במיוחד. גולת הכותרת היתה ההתמודדות עם משבר הקורונה שחייב היערכות מהירה לשינויים דרמטיים במבנה העבודה במגזר הציבורי. בר נתן ניצל את השינויים הללו כדי להגדיל את הגמישות הניהולית, ולקדם הסכמי שכר מודרניים.

ב'כלכליסט' נכתב, כי מבחינה מהותית, בתקופתו של בר נתן, האגף החל לראות את השכר ככלי מרכזי לשיפור הפריון במגזר הציבורי. ובהסכמים שנחתמו בתקופתו הושם דגש על "מבנה השכר" יותר מאשר על "עלות השכר".

בקדנציה של הממשלה היוצאת בר נתן הוביל שני מהלכים מרכזיים. האחד, הוא עסקת החבילה עם ההסתדרות שבסופו של דבר לא נחתמה. והשני - הסכם השכר עם המורים שעלותו מגיעה לכ-4.5 מיליארד שקל.

בר נתן שאף לצמצם את יכולת השביתה של ארגוני עובדים ולהטיל חובת גישור בסכסוכי עבודה, אך את המטרות הללו הוא לא הצליח להגשים.

הממונה על השכר, קובי בר נתן, מסר בהודעת הפרישה: "אני מודה לשר האוצר על האמון והאפשרות להוביל את מדיניות השכר והסכמי העבודה התקופה רוויות שינויים ומאתגרת. אני מודה לכל שותפי בממשלה ובמגזר הציבורי הרחב, ולעובדי האגף שעובדים במסירות הראויה לכל שבח. העבודה המאומצת בשכר וביחסי העבודה במגזר הציבורי נושאת פירות ואני משוכנע שההסכמים שנחתמו ישפיעו רבות על הציבור בשנים הבאות".

משרד האוצר קובי בר נתן הממונה על השכר באוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד