כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרבנים הראשיים יקיימו 'קו אדום' עם 'ועידת רבני אירופה'

בפגישה משותפת, פרס הגר"פ גולדשמידט בפני הרבנים הראשיים את מסכת הבעיות עמם מתמודדים רבני אירופה

פגישת הרבנים. צילום: אלי איטקין
פגישת הרבנים. צילום: אלי איטקין



הרבנות הראשית לישראל ו'ועידת רבני אירופה' יהדקו וישדרגו את שיתוף הפעולה בין הרבנים לחיזוק היהדות בכל העניינים העומדים על הפרק ברחבי אירופה, כך החליטו הרבנים הראשיים בסיכום פגישתם הראשונה עם נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

הרבנים מינו נציגים מטעמם שיקיימו 'קו אדום' עם 'ועידת רבני אירופה' בכל העניינים שעל הפרק ובכללם; הידוק הפיקוח המשותף על הכשרות והגירות. בעיות המילה. שיתוף פעולה לכתיבת קוד כשרות בינלאומי ועוד.

בפגישה שנערכה בלשכת הראשל"צ בירושלים השתתפו; המנהל הרבני של 'ועידת רבני אירופה', ראש ישיבת 'תורת חיים' וחבר בד"צ מוסקבה, הגאון רבי משה לבל. מנהל לשכת הראשל"צ, הרב יצחק אלחרר. עוזר הרה"ר, הרב אליהו מלול ויועץ התקשורת של הועידה, הרב משה פרידמן.

הפגישה התקיימה ערב הסתלקות הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל ועפ"י החלטת הרבנים היא מתפרסמת רק לאחר השבעה.

הגר"פ גולדשמידט בירך את הרה"ר שליט"א בהצלחה רבה בתפקידם; "עיני העם היהודי בתפוצות נשואות לירושלים. בחירתכם הינה בשורה לעם היהודי כולו ובעיני הנהגת מדינות אירופה אתם הנציגים של העם היהודי. אני בטוח שתזכו בעז"ה ששם שמיים יתקדש על ידכם ואנו, רבני אירופה כולה, נשמח להדק את העבודה המשותפת לחיזוק ענייני היהדות ולפתרון הבעיות העומדות על הפרק".

הרבנים התפלפלו בהלכה ואגדה אודות פסקי ההלכה בנושאים הבוערים ובכללם אודות פסקי ההלכה שקיבלו בעקבות שאלות שונות.

הגר"פ גולדשמידט סקר בפני הרה"ר את התפתחות היהדות באירופה מאז הקמת 'ועידת רבני אירופה' ועל הצעדים שנקטו נשיאי הועידה לדורותיהם כדי לעבות את הקשר של יהודי אירופה לקהילותיהם, לתורה ולשמירת מצוות.

"ההישג הגדול והמשמעותי ביותר של 'ועידת רבני אירופה' הוא בכך שבניגוד לארה"ב כ 90% מרבני הקהילות באירופה ובתי הכנסת הם אורתודוכסים. במרבית המדינות בהם מכהנים רבני הועידה יש מוסדות חינוך תורניים. תתי"ם. בתי ספר וגני ילדים. כוללים לאברכים. שיעורי תורה ברבים. מוסדות צדקה וחסד ומסכת עניפה של פעילות תורנית".

הרה"ר לישראל, הגר"י יוסף והגר"ד לאו, אמרו בפגישה כי רבני אירופה הם שגרירי היהדות בכל רחבי העולם ויש לחזקם במאבקים השונים לשמירה על ביצור חומות היהדות בכל מדינה ומדינה ברחבי העולם, "ההתמודדויות של יהודי אירופה רבות, העמידה של הרבנים מול הרשויות, הממשלות וראשי המדינות כדי לאפשר חיים יהודיים תקינים לכל יהודי באשר הוא, חשובה מאין כמותה בעיקר בימים אלו ויש לחזק אותם ולתת להם גיבוי רבני מכל רחבי העולם".

הרבנים קבעו כי הרה"ר לישראל ישתתפו בעז"ה בכינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' שתתקיים בחודש הבא. שם ידונו עם רבני מדינות אירופה וראשי אבות בתי הדין החברים בועדה בדרכי ההתמודדות בכל הנושאים החשובים המעסיקים את יהודי אירופה.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי בכינוס שייתקיים בתום השלושים יועלה זכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל והקשר המיוחד שהיה לו ל'ועידת רבני אירופה' והשתתפותו כאורח הכבוד בכמה מהועידות שהתקיימו באירופה.
אירופה רבנים גר''ע יוסף כינוס רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד