כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בתמורה לכסף וחסינות"

בצל החיסולים: 60 מחברי "גוב האריות" הסגירו את עצמם

ארגון 'גוב האריות' משכם ממשיך להתפרק אחרי חיסולים ומעצר בכירים , הערב פורסם כי 60 חמושים, בהם כמה בכירים בארגון, הסגירו את עצמם לרשות הפלסטינית בתמורה לחסינות ממעצר | גורמי ביטחון הסתייגו מהסכם ההסגרה אולם עם זאת יש לציין כי 3 מהמעורבים ברצח עידו ברוך ז"ל אינם מורשים לחתום על ההסכם

בצל החיסולים: 60 מחברי "גוב האריות" הסגירו את עצמם
מחבלי גוב האריות צילום: מתוך שידורי כאן 11

קבוצת הטרור "גוב האריות" שפעלה בתוך הקסבה של שכם ומשם הוציאה אל הפועל פיגועים כלפי אזרחים וחיילים ישראליים, ספגה בשבועות האחרונים מכה קשה. חלק מהצמרת חוסלה על ידי צה"ל, חלקם נוטרלו בעת ירי לעבר חיילים ואחרים נעצרו. הערב (ראשון) פורסם ב'חדשות 12' כי שישים מהמחבלים המזוהים עם הקבוצה הסגירו את עצמם וחתמו על להסכם החנינה מול הרשות הפלסטינית הצטרפו עד כה 60 חמושים, בהם בכירים בהתארגנות החמושה.

20 חמושים כבר מסרו את הנשקים שלהם לרשות הפלסטינית תמורת תשלום וחסינות ממעצר. זו הדרך של הרשות הפלסטינית להוציא את אותם אנשים ממעגל הטרור. בסיטואציה הזאת ישנם גם יוצאים מן הכלל, ביניהם שלושה מהמעורבים ברצח עידו ברוך הי"ד - שמנועים מלהיכנס להסכם הזה, ועדיין נחשבים למבוקשים.

ההסדר הזה, שעליו חותמים רבים מחמושי "גוב האריות", הוא הנוסחה שהציעה הרשות הפלסטינית להרגעת מרחב השומרון, לאחר העלייה המשמעותית באלימות בערים ג'נין ושכם. הפלסטינים ביקשו שצה"ל יימנע מפשיטות בגדה בתקופה הקרובה, וישאיר להם זמן כדי להגיע להבנות עם המבוקשים החמושים.

בזמן הזה, הציגה הרשות הצעה לחמושים: להסגיר את כלי הנשק שלהם ולשהות בחסות הרשות הפלסטינית למשך חודשים אחדים עד שיוסדר מעמדם עם השב"כ.

גוב האריות הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד