כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מנהיגי דת מכל העולם

טקס היסטורי של "חזרה בתשובה" בנושא שינויי האקלים

עשרות מנהיגי דת מרחבי העולם התכנסו היום בלונדון, שארם א-שייח', ירושלים ובמקומות נוספים, הם קיימו טקס היסטורי של "חזרה בתשובה" בנושא שינויי האקלים והכריזו על עשרת העקרונות בנושא אקלים

טקס היסטורי של "חזרה בתשובה" בנושא שינויי האקלים
התחממות גלובלית צילום: pixabay

עשרות ראשי דת, יהודים מוסלמים נוצרים, הינדים ובודהיסטים ממצרים, ארה"ב, ישראל, הודו, ספרד ובריטניה התכנסו היום בבסיס גבעת הפרלמנט בלונדון ובמקביל גם בשארם א-שייח', ירושלים, ובמקומות נוספים ברחבי העולם בקריאה נרגשת למנהיגי העולם לפעול ל"חזרה בתשובה" אקלימית ולפעול לפי עשרת העקרונות אוניברסליים בנושא אקלים, זאת בעיצומה של וועידת האו"ם המתקיימת בשארם א-שייח'.

טקס חזרה בתשובה לאקלים, התקיים היום לראשונה, וקרא לבני אדם לחזור בתשובה ולשנות את אורחות החיים והמערכות ההרסניות של האנשים כדי להציל את כדור הארץ. בהודעה לקראת הטקס נאמר כי "השימוש לרעה בטבע וניצול משאביו הם חטא לבורא הבריאה".

במקור היה אמור להתקיים טקס החזרה בתשובה האקלימי בהר סיני במסגרת ועידת האקלים COP-27 המתרחשת בשארם א-שייח', חלק מחצי האי סיני ורק 200 ק"מ מהר סיני, אך השלטונות במצרים לא אישרו זאת.

מטרת מארגני ויוזמי טקס עשרת העקרונות וטקס החזרה בתשובה לאקלים, בהשראת האירוע התנ"כי לפני אלפי שנים, לעורר את אזרחי העולם לפעול בצניעות ולקיים פעולות למען צדק אקלימי. כמו כן - לעודד ולהעצים קהילות דתיות בעולם למתן את שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני האדם, ולקדם שימוש באנרגיה מתחדשת.

בין עשרות המנהיגים שהשתתפו באירועים ברחבי העולם: הפטריארך ברתלומיאו מקוסטנטינופול (איסטנבול), סוואמי צ'ידאננד סראסוואטי מהודו, האימאם פייסל עבדול ראוף (ארה"ב), הרב גו'נתן ויטנברג ועוד.

האירועים התקיימו ביוזמתם של: יוסף אברמוביץ – יזם אנרגיה ירוקה ומנכ"ל Gigawatt Global, לצד משרד השלום, המרכז הבין-דתי לפיתוח בר קיימא, אליהו-המכון הבין דתי וארגון אדם טבע ודין.

עשרת העקרונות לחזרה בתשובה בנושא האקלים הם:
1. אנחנו שומרים של העולם הזה.
2. הבריאה מתגלה.
3. הכל בחיים קשור זה בזה.
4. אל תפגע.
5. תשמור על המחר.
6. להתעלות מעל האגו עבור העולם שלנו.
7. שנה את האקלים הפנימי שלנו.
8. לחזור בתשובה.
9. כל פעולה חשובה.
10. השתמש בשכל, לב פתוח.

בנוסף התקיימו היום, בהמשך לקריאת המארגנים, תפילות ולימוד ברחבי העולם המתמקדים בפעולות לשמירת האקלים למען הגנת הסביבה.
ג'יימס שטרנליכט, מייסד מחלקת השלום ויוזם שותף של האירוע ציין כי: "הטקס שהתקיים היום הינו אבן דרך למערכת תיאום עולמית, בה מוכח כי דת ומדע, ובסופו של דבר פוליטיקה, יכולים לעבוד יחד כדי להנחות את האנושות לעבר עתיד מזהיר יותר".

יוסף אברמוביץ פעיל אקלים יוזם שותף של האירוע: "הקריאה החד משמעית למנהיגי העולם ולאזרחים לקחת אחריות ולפעול כל אחד במדינתו למען משבר האקלים היא צעד בלתי נמנע בשמירה על כדור הארץ. אין לנו כדור אחר, חייבים לשמור על מה שיש. חשוב שכל מדינה על מנהיגיה ואזרחיה, תצא לדרך חדשה, תנהל את צעדיה בתבונה, תוביל אנרגיה חכמה ותבין שהכח בידיים של כולנו לשנות ולהפוך משבר לתועלת".

הרב יונתן נראל, מייסד ומנכ"ל המרכז הבין-דתי לפיתוח בר קיימא ציין כי "עלינו לעבור מתאוות בצע, חשיבה לטווח קצר והתנהגות אינדיבידואליסטית לסיפוק רוחני, חשיבה לטווח ארוך ואלטרואיזם. על ידי כך נטפל בגורמים השורשיים כמו גם בסימפטומים של הבעיה ונגלה כדור הארץ חדש".

ועידת אקלים שארם א-שייח' ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד