א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מספר שיא של מצביעים

בחירות מעניינות: הממלכה קיימה בחירות ללא אופוזיציה

ממלכת בחריין קיימה בחירות ללא מועמדים מהאופוזיציה | ארגוני זכויות אדם אומרים, כי שום שינוי אמיתי לא יבוא לאחר שהיה מספר שיא של מועמדים | מספר בעלי זכות ההצבעה עמד על כ-435 אלף תושבים בחריינים

בחירות מעניינות: הממלכה קיימה בחירות ללא אופוזיציה
ממתינים להצביע בבחריין צילום: צילום מסך

תושבי בחריין יצאו לקלפיות ביום שבת האחרון, אך ללא מועמדים מהאופוזיציה, פירושו שהבחירות לא יביאו לשינוי משמעותי למרות מספר שיא של אנשים שהתמודדו על מושבים, כך אמרו ארגוני זכויות אדם. יותר מ-330 מועמדים, כולל שיא של 73 נשים, התמודדו על מקום למועצת הנציגים המונה 40 מושבים - הבית התחתון של הפרלמנט שמייעץ למלך חמאד, ששולט מאז שאביו מת במרץ 1999. לעומת 293 אנשים - כולל 41 נשים - שהתמודדו לפרלמנט בבחירות האחרונות ב-2018.

בתיעוד מהטלוויזיה הבחרייניית נראו תורים ארוכים מחוץ לכמה מ-55 הקלפיות של הממלכה שנפתחו ב-8 בבוקר שעון מקומי. בבחריין התקיימו גם בחירות למועצות המקומיות, והייתה היענות גדולה בקרב תושבי בחריין להגיע ולהצביע בקלפיות. שר ההסברה הבחרייני אמר ביום הבחירות, כי "לא ראינו השתתפות בהיקפים כאלו בשנים שעברו".

במקביל, שר הפנים הבחרייני אמר כי "האווירה הביטחונית במדינה טובה, הדמוקרטיה הבחריינית תמשיך להתפתח לכיוון החיובי". כ-333 תושבים בחריינים, מתוכם 73 נשים, התמודדו על 40 מושבים בפרלמנט. במקביל, כ-175 בחריינים התמודדו על 30 מושבים במועצות המקומיות. מספר בעלי זכות ההצבעה עמד על כ-435 אלף תושבים בחריינים.

במקביל, האופוזיציה הבחריינית במדינה התלוננה על כך שנאסר על אנשיה להתמודד לפרלמנט ולמועצות המקומיות. ואף קיימה הפגנה בעיר הבירה מנאמה ובה נשמעו קריאות להחרים את הבחירות.

הממשלה, הנשלטת על ידי משפחה סונית, אסרה על שתי קבוצות אופוזיציה עיקריות להעמיד מועמדים - מפלגות אל-ופק השיעית ומפלגות וואאד החילוניות שפורקו ב-2016 וב-2017. הבחירות נערכו יותר מעשור לאחר הדיכוי ב-2011 נגד מפגינים שיעים שדרשו רפורמות פוליטיות. מאז, הרשויות כלאו מאות מתנגדים - כולל מנהיג אל-ופק, שייח' עלי סלמאן - ושללו אזרחות מרבים.

בחריין בחירות אופוזיציה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד