כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בפח אשפה

מנהל טוויטר הקיא לאחר שמאסק הורה לו לפטר עובדים

מנהלים בכירים פוטרו סופית בהודעת דואר אלקטרוני בחברת טוויטר. למנהל אחד נאמר לפטר מאות עובדים, והוא הקיא לתוך פח אשפה. אחרים ישנו במשרד בזמן שעבדו עם לוחות זמנים מפרכים כדי לעמוד בהוראותיו של מאסק

מנהל טוויטר הקיא לאחר שמאסק הורה לו לפטר עובדים
טוויטר צילום: pixabay

מנהל טוויטר הקיא לתוך פח אשפה מזדמן, מייד לאחר שהבעלים החדש אילון מאסק הנחה אותו לפטר מאות עובדים כחלק מהחלטת החברה לקצץ בחצי את כוח האדם שלה. הפרסום על כך נחשף ב'ניו יורק טיימס', העיתון צייר תמונה עגומה של המהפך בטוויטר כשהחברה מתמודדת עם התפטרות מנהלים, ומפרסמים עוזבים בשל מאבקים מול השיווק והפרסום.

העיתון דיווח, כי ב-28 באוקטובר, שעות לאחר שהשלים את הרכישה של טוויטר ב-44 מיליארד דולר בלילה הקודם, אסף מאסק כמה מנהלי משאבי אנוש ב"חדר מלחמה" במשרדי החברה בסן פרנסיסקו. "התכוננו לפיטורים נרחבים", אמר להם, "יש צורך לקצץ מיד את כוח העבודה של טוויטר, ומי שיפוטר לא יקבל בונוסים שהיו אמורים להיות משולמים ב-1 בנובמבר".

המנהלים הזהירו את הבוס החדש שלהם שהתוכנית שלו עלולה להפר את חוקי העבודה ולהפר חוזים עם עובדים, מה שיוביל לתביעות עובדים, אבל הצוות של מאסק אמר שהוא רגיל ללכת לבית המשפט ולשלם קנסות, ואינו מודאג מהסיכונים. מחלקות משאבי אנוש והמשפט של טוויטר נלחצו איך לציית להוראה שלו.

יומיים לאחר מכן, מאסק למד בדיוק עד כמה יקרים אותם קנסות ותביעות פוטנציאליות, העיכובים בפיטורים הגיעו גם כאשר המנהלים התמהמהו לגבי אילו עובדים לשחרר. הוא החליט לחכות עם קיצוץ משרות עד אחרי 1 בנובמבר.

ההשלכות היו לעתים קרובות מייאשות, על פי 36 עובדי טוויטר בהווה ובעבר ומקורבים לחברה, כמו גם ממסמכים פנימיים במקום העבודה. כמה מנהלים בכירים פוטרו סופית בדואר אלקטרוני. מנהל הנדסה אחד הקיא לתוך פח אשפה כשנאלץ לפטר מאות עובדים. אחרים ישנו במשרד בזמן שעבדו עם לוחות זמנים מפרכים כדי לעמוד בהוראותיו של מאסק.

ב-3 בנובמבר קיבלו העובדים הודעת דוא"ל המציינת כי יודיעו להם על מצבם בחברה למחרת בבוקר. למחרת, מחצית מכוח העבודה בטוויטר נעלמו - כולל 80 אחוז מצוות ההנדסה שלה.

בצעד מביך, עשרות עובדים שפוטרו הוחזרו בחזרה מכיוון שחלקם פוטרו בטעות ואחרים פוטרו לפני שההנהלה הבינה שעבודתם והניסיון שלהם הם בעלי ערך פוטנציאלי כדי לעזור לבנות תכונות חדשות שמאסק רוצה לטוויטר, כך על פי דיווח של בלומברג, שציטט שני אנשים שמכירים את המצב.

טוויטר אילון מאסק פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד