כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר שהרוסים נמלטו

זלנסקי נשבע לבנות את חרסון מחדש

הנשיא זלנסקי נשבע כי חרסון תבנה מחדש לאחר חודשים של כיבוש רוסי. ראש ממשלת אוקראינה אומר כי חייליו של פוטין "הרסו תשתית קריטית" לפני שנמלטו בשבוע שעבר. כשהם עזבו, הם פוצצו סכר מפתח וגשר אשר שימשו כנקודות מעבר מעל נהר הדנייפרו

זלנסקי נשבע לבנות את חרסון מחדש
טנק אוקראיני בכניסה לחרסון צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נשבע לבנות מחדש תשתיות מים וחשמל בחרסון לאחר שכוחות רוסים הרסו סכר אוקראיני מרכזי לפני שנמלטו מהעיר לבושים כאזרחים. הנשיא האוקראיני אמר שהרשויות "ישחזרו את כל מה שנפגע על ידי כוחות הקרמלין כחלק מכיבוש אכזרי בן תשעה חודשים שהסתיים בסוף השבוע שעבר".

בתבוסה משפילה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמלטו כוחותיו מהעיר כשברקע אוקראינה התקדמה לעבר העיר חרסון, חלקם התחפשו לאזרחים בניסיון נואש להימנע מלהיתפס. המשמעות היא שפוטין ויתר על הבירה האזורית היחידה שמוסקבה כבשה בתשעת החודשים שחלפו מאז הפלישה.

במה שנראה כפעולת תגמול אחרונה, פוצצו חיילי פוטין את סכר כשנסוגו מעבר לנהר דנייפרו, וכן הרסו את גשר אנטונובסקי, שהוא נקודת המעבר הראשית מעל הנהר באזור חרסון. לא ידוע אם הפיצוץ בוצע כנקמה על הצורך לסגת או מהלך טקטי למניעת כוחות אוקראינים לזנק אחרי הכוחות הרוסיים - פוטין עדיין לא הגיב בפומבי על הפעולה.

דגלי רוסיה נהרסו מחוץ למבנים מנהליים והוחלפו בדגל צהוב כחול של אוקראינה, עם סרטונים שבהם נראים אזרחים דומעים מודים לחיילים. זלנסקי אמר לתקשורת האוקראינית: "למומחי חומרי הנפץ שלנו יש הרבה עבודה בכל מקום בשטח המשוחרר. כמעט 2,000 מטעני נפץ כבר פונו, מוקשים, כולל מטענים מסוגים שונים, ותחמושת שלא התפוצצה".

"לפני שנמלטו מחרסון הרסו הכובשים תשתיות קריטיות, תקשורת, אספקת מים, אנרגיה, חשמל. לכוחות הרוסיים בכל מקום יש אותה מטרה, להרוס, אבל אנחנו נשקם הכל, תאמינו לי".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד