כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ישברו את השיא הקודם?

הקואליציה תרחיב את החוק הנורבגי: פנים חדשות צפויות להיכנס

הכנסת היוצאת שתסיים מחר את דרכה באופן סופי עם השבעת הכנסת ה-25 שנבחרה לפני שבועיים, תפלוט החוצה 21 חברי כנסת נורבגים, אך יתכן כי הכנסת הנוכחית תחצה את המניין, אם שרים וסגני שרים רבים יתפטרו כדי להכניס את הבאים ברשימה לעשייה בכנסת | משחק הכסאות

הקואליציה תרחיב את החוק הנורבגי: פנים חדשות צפויות להיכנס
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מפלגות הקואליציה המתגבשת ובראשן הליכוד מתכוונות להרחיב את החוק הנורבגי. לאחר שבכנסת היוצאת ניתן היה להחליף 3 עד 5 חברי כנסת בהתאם לגודל הסיעה, בסיעת 'הליכוד' מתכוונים להוסיף מדרגה נוספת שתאפשר לליכוד להכניס 7 חברי כנסת במסגרת החוק הנורבגי.

מי שייהנו מכך הם חברי כנסת בודדים שייפלטו מחר (שלישי) מהכנסת ה-24 לטובת החדשים שנכנסו במקומם ויושבעו לכנסת ה-25. הפריימריז בליכוד היו דרמטיים הפעם מאי פעם, כאשר צמרת המפלגה הוחלפה בחברי כנסת חדשים יחסית שנלחמו בעוז מן האופוזיציה כדי להפיל את הממשלה היוצאת ותוגמלו על ידי מתפקדי הליכוד בבואם אל הקלפיות. כתוצאה מכך נדחקו כמה מחברי הכנסת של המפלגה אל מחוץ לכנסת, בהם כאלה שגם החוק הנורבגי המורחב לא יסייע להם לשוב.

אולם עבור שבעת הבאים ברשימת הליכוד מהמקום ה-33 ועד למקום ה-39, זו בשורה טובה ומשמחת, כאשר הללו ימצאו עצמם בכנסת באם יימצאו שבעת שרי 'הליכוד' שיסכימו להתפטר מהכנסת, לטובת הכנסת חבריהם. ואלו המועמדים הבאים ברשימה: דן אילוז, אריאל קלנר (ח"כ לשעבר), אתי חווה עטייה (ח"כ בכנסת היוצאת), עמית הלוי (ח"כ לשעבר), צגה מלקו (משוריינת חדשה של נתניהו - נציגת העדה האתיופית), אושר שקלים, וקטי שיטרית (ח"כ בכנסת היוצאת).

ישוב כנורבגי? ח"כ לשעבר עמית הלוי | צילום: דוברות הכנסת.

גם במפלגות החרדיות מתכוונים לעשות שימוש בחוק הנורבגי שחל גם על סגני שרים, כך שאם 'יהדות התורה' מקבלת תפקיד שר ושני סגני שרים, ייכנסו לכנסת שלושה חברי כנסת נוספים כולל המקום העשירי ברשימה: יצחק פינדרוס שמוצב במקום השמיני, משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' שמוצב במקום ה-9 ואליהו ברוכי מ'דגל התורה' שכיהן בעבר כח"כ נורבגי בממשלת נתניהו-גנץ.

יחזור כנורבגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ש"ס צפויה גם היא להשתמש בחוק כדי לחזק את כוחה בכנסת, לאחר שצפויים להתמנות מטעמה לפחות ארבעה שרים לצד סגני שרים. כך שהסיעה תכניס פנים חדשות לכנסת בדמותם של יוני משריקי - יועצו האישי של היו"ר אריה דרעי, נתי חייק - בתפקידו האחרון יו"ר ש"ס בחיפה, ארז מלול - עורך דין, לשעבר יועצו של השר המנוח דוד אזולאי ז"ל, סימיון מושיאשוילי ומאיר יוסף גלנט.

פנים חדשות. יוני משריקי עם ח"כ משה ארבל | צילום: שלומי כהן.

סביר להניח שגם מפלגות 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' יבקשו לעשות שימוש בחוק כדי לחזק את כוחם בכנסת ולהבטיח הצלחות בהצבעות השונות ולרשום הישגים בחקיקה.

לפי המסתמן מנין הנורבגים בכנסת הנוכחית תשבור את השיא הקודם ששברה הכנסת היוצאת שמנתה 21 חברי כנסת נורבגים מתוך ממשלת בנט-לפיד שנהנתה מרוב של 61 עד לנפילתה אודות לח"כ עידית סילמן שגרמה לה לאבד את הרוב בכנסת.

החוק הנורבגי ממשלת נתניהו מפלגת הליכוד הכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד