כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ייכנע ללחץ?

זעם פנימי על נתניהו: "מינוי חצוף וזלזול"

בליכוד עומדים מהצד וכוססים ציפורניים מי יזכה לשבת סביב שולחן הממשלה בתפקיד נחשק וחשוב מספיק למידותיהם. אולם עד שיסתיים המו"מ מול השותפות החרדיות והדתיות, כבר חוששים כי תיק החוץ הבכיר ביותר יוענק דווקא לאישיות חיצונית שלא התמודדה בבחירות 

זעם פנימי על נתניהו: "מינוי חצוף וזלזול"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חלוקת התיקים בממשלה המתגבשת עדיין לא הגיעה לליכוד וכבר שורר כעס גדול במפלגה על יו"ר התנועה בנימין נתניהו, עקב כך שלפי הדיווחים הוא שוקל למנות את רון דרמר, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב לשר החוץ בממשלה.

המינוי עדיין אינו סופי, אך עצם האפשרות שעולה בינתיים בתקשורת מצליחה לעורר זעם גדול אצל חברי הכנסת 'הליכוד' שנלחמו על מקומותיהם בפריימריז ועוד קודם לכן באופוזיציה במשך למעלה משנה עד לנפילתה. כשלטענתם לא הגיוני למנות אדם חיצוני מוכשר וראוי ככל שיהיה בעוד ישנם מספיק חברי כנסת ברשימה שראויים לתפקיד לא פחות ואולי יותר.

מספר בכירים במפלגה ששוחחו עם 'ישראל היום' מצוטטים הבוקר (שני) בעיתון: "אם נתניהו ימנה את דרמר לחוץ זה יהיה מינוי חצוף שמצפצף על מתפקדי הליכוד שבחרו אנשים בפריימריז. זה גם זלזול בחברי הכנסת של הליכוד שהשקיעו בפריימריז. אין פה אילוץ והצדקה של מסירת התיק לשותף קואליציוני - נתניהו מנסה להנחית אותו עלינו מבחוץ".

רון דרמר | צילום: ויקיפדיה.

לפי הדיווחים בימים האחרונים, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוקל למנות את מקורבו רון דרמר לתפקיד שר החוץ לאחר שהאחרון סרב להצעתו להתמנות לראש המועצה לביטחון לאומי. דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, נחשב כיום לאדם המקורב ביותר לנתניהו ולמועמד המועדף עליו לתפקיד.

נתניהו מעוניין מאוד שרון דרמר יטול חלק בממשלה המתגבשת בדרך כלשהי. כאשר אם לא ימונה לשר החוץ, יתכן ויסתפק בתפקיד שר משפיע כלשהו בממשלה המתגבשת, כך למשל ייתכן שימצא עצמו בתפקיד השר לעניינים אסטרטגיים או לשיתוף פעולה אזורי, או על משרד חדש שיתכן וייתפר למידותיו של דרמר ויאפשר לו לקחת חלק מרכזי בגיבוש מדיניות החוץ של ישראל.

בליכוד חוששים לא רק ממיעוט התיקים וחשיבותם שיישארו בידי הליכוד בסופו של יום לאחר סיום המו"מ מול השותפות הקואליציונית, אלא גם מכך שנתניהו מבקש לצרף את רון דרמר לממשלתו מתוך כוונה לסמן אותו כיורשו הפוטנציאלי בבואו היום להנהגת מחנה הימין ובכך יעקוף כאלה שרואים את עצמם יורשיו כבר שנים רבות כדוגמת ישראל כץ וניר ברקת.

בנימין נתניהו רון דרמר שר החוץ הכנסת ה-25 מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד