כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אולי הוא יעשה סדר"

המנהיג הערבי הראשון שמזמין את בן גביר

בפני השר המיועד בן גביר ניצב אתגר לא פשוט בין יתר האתגרים שהמשרד לביטחון פנים מכיל בתוכו, וזאת האם לקיים דיאלוג עם מנהיגים ערביים שחלקם לדעתו נחשבים לתומכי ומעודדי טרור | בינתיים, ראש עיר החבר בתנועה האסלאמית מברך על כניסתו הצפויה למשרד ומזמין אותו לפגישה | בינתיים בן גביר לא מגיב

המנהיג הערבי הראשון שמזמין את בן גביר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ איתמר בן גביר עדיין לא מונה רשמית לשר לביטחון פנים ובמגזר הערבי יש כבר מי שמוכן להידברות עמו וקורא לו לביקור בעירו.

מי שמייחל כי השר בן גביר יבוא לעשות סדר בעירו הוא ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן שאמר בראיון לאלמוג בוקר ב'ערוץ 13': "אנחנו עכשיו בחתונה חדשה, יש שר מיועד לביטחון הפנים ואולי הוא יעשה את הדברים שלא עשו אחרים. אני מוכן להגיע אליו לירושלים וגם להזמין אותו לרהט".

פאיז אבו סהיבאן משתייך למגזר הבדואי, משמש כראש עיריית רהט, לצד תפקידו כיו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואים בנגב. סהיבאן חבר בפלג הדרומי של התנועה האסלאמית שלה זרוע פוליטית בכנסת הלא היא מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס.

למרות שחלפו שעות ארוכות מאז הראיון עם אבו סהיבאן, איתמר בן גביר לא הגיב להזמנה לטוב ולרע. מעניין יהיה לראות כיצד ינהג בן גביר כשר. האם יבקר בערים ערביות בדואיות ויקיים קשרים עם ראשי הערים ומנהיגי המגזר שחלקם מזוהים עם התנועה האסלאמית וארגונים אחרים שבעיניו של בן גביר נחשבים לתומכי ומעודדי טרור.

אולם יתכן כי לשם המטרה המשותפת, מיגור הפשיעה במגזר הערבי-בדואי, השניים ישתפו פעולה. יצוין כי ראש העיר רהט עצמו ספג בחייו מספר ניסיונות חיסול וזאת בעקבות סכסוך חמולות על רקע שליטה בקרקעות בעיר. ב-2019 הושלך רימון הלם לעבר ביתו וב-2020 ניצל מחיסול במכוניתו ובאותו שבוע מיריות שנורו לעבר ביתו.

איתמר בן גביר רהט השר לביטחון פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד