כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אי שוויון בריאותי

מטריד: שיעור תמותת תינוקות בערים החרדיות גבוה פי 2 מת"א

ניתוח נתונים שנערך ע"י מרכז טאוב מגלה פער ואי שוויון בריאותי בנתוני תמותת תינוקות כאשר הפער בין ת"א לערים החרדיות עומד על פי שניים ובמגזר הבדואי על פי 6 | השיעור הממוצע של תמותת תינוקות ב-OECD בשנת 2019: 4.2 ל-1,000 לידות

מטריד: שיעור תמותת תינוקות בערים החרדיות גבוה פי 2 מת"א
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שיעור תמותת התינוקות מעלה פער בתוך המגזר היהודי כשבערים החרדיות בני ברק ומודיעין עילית הוא גבוה פי שתיים ביחס לתל אביב, כך פורסם היום (שני) בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן בכאן רשת ב. במגזר הבדואי הוא אף גבוה פי כמה, ביישובים בדואים גבוה פי שישה ביחס לשיעורו ביישובים יהודיים במרכז הארץ.

במרכז טאוב, שם ייערך היום כנס שנתי בינלאומי בנושא אי שיוויון בתחום הבריאות, אספו את הנתונים, שמתבססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במרכז אמרו כי תמותת תינוקות היא אחד האינדיקטורים החשובים למדידת אי שוויון בבריאות.

מהנתונים, שמייצגים ממוצע של השנים 2020-2016, עולה כי שיעור תמותת התינוקות בתל אביב עומד על 1.4 עבור כל 1,000 לידות, כאשר מנגד, בערים החרדיות בבני ברק ומודיעין עילית שיעור התמונה עומד על 3 עבור כל 1,000 לידות. ברהט עומד הפער על 8.8 עבור כל 1,000 לידות. במועצה המקומית תל שבע עומד שיעור תמותת התינוקות על 10.7 לכל 1,000 לידות.

מדד תמותת התינוקות בוחן את מספר הילדים שנפטרו מרגע הלידה ועד לגיל שנה ומהווה מדד מקובל בעולם לבחינת איכות מערכות הבריאות והפערים בין קבוצות אוכלוסייה שונות. השיעור הממוצע של תמותת תינוקות ב-OECD בשנת 2019 עמד על 4.2 ל-1,000 לידות.

מנכ"ל מרכז טאוב, ניר קידר, אמר כי בהשוואה בינלאומית ישראל נמצאת במצב טוב יחסית למדינות ה-OECD אך התמונה משתנה כאשר מסתכלים על הפערים בין קבוצות אוכלוסייה שונות. קידר הוסיף כי משרד הבריאות וקופות החולים משקיעים מאמצים רבים בצמצום הפערים בבריאות אך הדבר לא מספיק מכיוון שנדרשת פעולה משולבת של משרדי הרווחה, החינוך, הבריאות וכלל הממשלה. בנוסף אמר מנכ"ל מרכז טאו כי "החברה הישראלית לא יכולה לסבול פערים כל כך גדולים במדינה כל כך קטנה".

שירותי בריאות תינוק נפטר פערים חברתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד