ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

חסידי צפת קוראים: לבטל המנוי לעיתון 'המבשר'

קבוצה מחסידי העיר, טוענת לקיפוח ביומון החרדי, ולמעורבות של משפחת פרוש נגדם • המבשר: "לא נרשם אף ביטול"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

יוזמה חדשה מתגלגלת בצפת, בה המריבות הפנים-חרדיות הולכות וצוברות תאוצה.

כזכור, בצפת רצות כמה רשימות חרדיות:

מפלגת ג', הכוללת את קהילתו של הרב קעניג מברסלב ואת חסידות ביאלה (מספר 2 ברשימה הוא משה פרוש - חסיד ביאלה-לוגאנו שהגיע לפני כשנה לעיר) – תומכת בראש העיר המכהן אילן שוחט.

מפלגת ת', (במקום הראשון נציג ספרדי מישיבת אור יקר – עמנואל לוי, נציג חסידי, סערט ויז'ניץ – אליעזר לאזר, נציג דגל – אורי רוזובסקי) – תומכים בשלמה חדד, נציג חרדי, לשעבר יו"ר המועצה הדתית.

מפלגת חב"ד – שהתאחדה יחד עם 'תקומה' – ראש הרשימה הוא משה אוחיון, חסיד חב"ד, התומך באילן שוחט, מספר 2 ברשימה הוא חבר המועצה הדתית מוטי דיין, חסיד חב"ד הקשור לרבני חב"ד בעיר. דיין נוטה יותר לתמוך באוחנה, וכך גם נציג חב"ד הפורש יום טוב סבח.

מספר 3 ברשימה, יותם קרו, נחשב לאיש אמונו של הרב שמואל אליהו, וכבר הודיע על תמיכה בשלמה חדד. קרו יביא לחב"ד קולות מקרב המגזר החרדי לאומי. יתכן שקולות המצביעים לרשימה יפוצלו בין המועמדים השונים.

מפלגת ש"ס – היו"ר רונן גנות תומך בשוחט, אך המפלגה עצמה לא הודיעה על תמיכה במועמד לראשות העיר.

הבוקר (ד) התארגנה קבוצה אגודאית "כלל חסידי בעיה"ק צפת" - בפנייה הכוללת חתימות של תושבים חסידיים נגד עיתון 'המבשר'. "אנו נאלצים בצער רב להודיע בזאת על דרישתנו המצ"ב בזה לביטול מיידי של עיתון 'המבשר' שאנו מנויים עליו".

"לצערנו חרף היותנו נאמני 'שלומי אמונים' ונאמני עיתון 'המבשר' מרגע היווסדו, מפנה לנו העיתון עורף, באמצעות סירובו לפרסם ידיעה על פתיחת מטה 'הרשימה החרדית המאוחדת', ככתבו וכלשונו, כפי שנשלח אליכם, וכפי שהתפרסמה בעיתונים 'המודיע' ו'יתד נאמן'.

"בנוסף, נודע לנו כי ח"כ הרב מאיר פרוש ובנו נוחי פרוש ושליחיהם, ממשיכים במאמציהם להכשיל את 'המפלגה החרדית המאוחדת' שסימנה ת', על ידי לחצים והטרדות שונות על רבנים, גבאים וראשי קהילות, ובכך למעשה הינם תופסים צד נגד רוב הציבור החסידי האגודאי בעיה"ק צפת, וזאת חרף העובדה שלמען השלום והאחדות ויתרנו על האות ג'".

במטה 'שלומי אמונים' מעדיפים שלא להתייחס לגופן של הטענות, אך מגיבים בזלזול למכתב הנ"ל, לדבריהם לא נרשם כל ביטול לעיתון.
צפת המבשר ביטול בחירות שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד