כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מכה על חטא

בכיר אוקראיני: "הייתה טעות להצביע נגד ישראל"

עוזרו הקרוב של ראש לשכתו של זלנסקי אמר בראיון לתקשורת האוקראינית, כי "עמדת משרד החוץ של אוקראינה הייתה לא הגיונית ולא מקובלת" לאחר שאוקראינה הצביעה נגד ישראל באו"ם בהצבעה על הנושא הפלסטיני

בכיר אוקראיני: "הייתה טעות להצביע נגד ישראל"
אלכסיי אריסטוביץ' צילום: פייסבוק

עוזרו של ראש לשכתו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אומר כי הצבעה של אוקראינה נגד ישראל באו"ם היא "טעות חמורה" הוא אמר כי אוקראינה למעשה מצטרפת לרוסיה ולאיראן. "אנחנו חוברים לרוסיה ואיראן שתוקפות אותנו ומתרחקות מישראל - שאנחנו רוצים כבעלת ברית", אמר אלכסיי אריסטוביץ'.

בשידור חי באינטרנט, העוזר הקרוב לראש הממשלה האוקראיני אמר "עמדת משרד החוץ של אוקראינה הייתה לא הגיונית ולא מקובלת". עוד אמר, כי: "אוקראינה חייבת לפחות להימנע מהצבעות כאלה" הוסיף. כך על פי 'טיימס אוף ישראל'.

כזכור ביום שישי האחרון אישרה ועדת האו"ם החלטה לבקש מבית הדין הבינלאומי לשפוט את ישראל בגין הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל כך שישראל למעשה סיפחה לעצמה את יהודה ושומרון גם אם לא באופן רשמי. גם אוקראינה וגם רוסיה הצביעו בעד.

מדינות נוספות שהצביעו בעד הן מצרים וירדן, שתיהן חתמו על הסכמי שלום עם ישראל, וכן בחריין ואיחוד האמירויות, שחתמו לאחרונה על הסכמי נורמליזציה עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם. שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, כעס על אוקראינה על תמיכתה בהחלטה.

השגריר כתב בטוויטר כי "תמיכתה של אוקראינה בהחלטת האו"ם, הכחשת קשרים יהודים להר הבית, וקריאה לחוות דעת מייעצת של בית הדין הבינלאומי בהאג היא מאכזבת ביותר, התמיכה ביוזמות אנטי-ישראליות באו"ם לא עוזרת לבניית אמון בין המדינות", אמר השגריר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי פלסטינים האג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד