כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
איבד את המומנטום

המועמד דה סנטיס מפלורידה מתחזק בסקרים מול טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הודיע כי מחר ימסור 'הצהרה גדולה' מאחוזת מאר א-לגו שבבעלותו. כל ההערכות דיברו על כך שטראמפ יכריז במסגרת זו על החלטתו להתמודד בפעם הרביעית בבחירות לנשיאות, לאחר שבפעם הראשונה פרש מהפריימריז רגע לפני תחילת ההצבעות, בפעם השנייה המשיך עד הסוף וכיהן כנשיא, ובפעם השלישית הפסיד בבחירות לנשיאות לג’ו ביידן הדמוקרטי

המועמד דה סנטיס מפלורידה מתחזק בסקרים מול טראמפ
רון דה-סנטיס צילום: טוויטר

התוצאות המאכזבות במיוחד של 'בחירות האמצע' מצד הרפובליקנים, והעובדה שאתמול (ראשון) התברר סופית כי הדמוקרטים אכן זוכים בלפחות 50 מושבים בסנאט, מה שמבהיר שהרפובליקנים לא יצליחו לחסום את ממשל ביידן מלתפקד באופן מלא, גרמו לפופולריות של טראמפ לצנוח.

בסקר של מכון 'יו גוב' שהתפרסם אתמול, ירדה התמיכה בטראמפ משמעותית לעומת הסקר הקודם של אותו המכון. בקרב מצביעים שנוטים למפלגה הרפובליקנית ומרגישים מזוהים עמה, שיעור התמיכה בטראמפ ירד מ-45 אחוז שבוע קודם לכן, ל-35 אחוזים בלבד אתמול. המושל הרפובליקני מפלורידה, רון דה סנטיס זכה באותו סקר ל-42 אחוזי תמיכה.

שבוע קודם לכן, זכה דה סנטיס ל-35 אחוז, כלומר, בחירות האמצע הקפיצו אותו בשבעה אחוזים נוספים בקרב המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית.

בקרב מצביעים המגדירים את עצמם כ'רפובליקנים אדוקים', הירידה בתמיכה בטראמפ הייתה מתונה יותר, והפעם 45 אחוז מביעים תמיכה בטראמפ. עם זאת, גם דה סטניס זוכה לתמיכה גבוהה במיוחד בקרב אוכלוסייה זו, עם 42 אחוזי תמיכה. בקרב מצביעים שאינם משויכים למפלגה ולא מזוהים עמה, אבל הצהירו שהפעם הם מתכוונים להצביע למועמד מטעמה, הפער בין השניים גדול משמעותית. דה סנטיס זוכה לתמיכה של 45 אחוז, ואילו טראמפ נהנה מתמיכה של 21 אחוזים בלבד.

בהקשר זה יש לציין כי התוצאה של המרוץ לסנאט בנבאדה הוכרעה לטובת הדמוקרטים, לאחר שגם באריזונה הם רשמו הישג, וכעת מחזיקה המפלגה הדמוקרטית ב-50 מקומות בסנאט, לעומת המפלגה הרפובליקנית עם 49 מקומות. המרוץ בג'ורג'יה יוכרע רק לאחר סבב הצבעה חוזר, אבל גם אם המקום של ג'ורג'יה ילך לרפובליקנים, הדמוקרטים עדיין נהנים מרוב כי במקרה של שוויון בהצבעה בסנאט, נהנית סגנית הנשיא מהיכולת להכריע את ההצבעה לצד שתבחר, ומאחר שהיא משתייכת למפלגה הדמוקרטית הנשיא ביידן יוכל להעביר בסנאט את ההחלטות שלו בלי קשיים מיוחדים, כפי שהיה בשנתיים האחרונות שגם בהן היה הסנאט חלוק כשחציו רפובליקני וחציו דמוקרטי, וסגנית הנשיא הכריעה את ההצבעות לטובת הדמוקרטים.

טראמפ עצמו מסרב להודות בהפסד וטוען שבהיבטים מסוימים הוא דווקא רשם הישגים נאים בבחירות האמצע, כי כמה רוב המתמודדים שזכו לתמיכה שלו נצחו בבחירות, אבל ברוב רובם של המקרים מדובר במתמודדים שהתמודדו במחוזות רפובליקניים מובהקים כך שמלכתחילה הסיכוי שיפסידו היה נמוך, עד לא קיים.

הפרשנים האמריקאים תוהים כיצד ייפול דבר, ובשלב זה לא ברור אם טראמפ ידבק בתכנית המקורית שלו ויכריז מחר על התמודדות לנשיאות, או שיעדיף לדחות את ההכרזה לשלב מאוחר יותר, לאחר שהטעם המר של התבוסה יתפוגג מעט, וחלק מהרפובליקנים שנטשו אותו, ישובו אולי לתמוך בו.

דונלד טראמפ רון דה סנטיס פלורידה בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד