י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האזכרה ליהודים בוטלה

צפו: מעצר המחבלת שאחראית לפיצוץ שהרעיד את איסטנבול

שישה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ עז אתמול באיסטנבול, במוקד תיירות מרכזי וציר תנועה בו עשרות אלפי תיירים מסתובבים מדי יום כולל ישראלים רבים. בשל הפיגוע, אירוע הזיכרון לזכר הרוגי הקהילה בפיגוע לפני 19 שנה נדחה לעת עתה

צפו: מעצר המחבלת שאחראית לפיצוץ שהרעיד את איסטנבול
מעצר החשודה בהנחת המטען צילום: משטרת טורקיה

שישה הרוגים ומעל 80 פצועים בפיגוע תופת נוראי אתמול (ראשון) באיסטנבול, מבצעי הפיגוע וההיקף המלא של התקיפה עדיין אינם ברורים, אם כי המשטרה עצרה חשודה שככל הנראה היא זאת שהניחה את המטען האדיר ברחוב. משטרת איסטנבול הודיעה כי מבצעת הפיגוע היא אחלאם אלבשיר, תושבת סוריה, שהוכשרה על-ידי לוחמים כורדים, בנוסף המשטרה הטורקית עצרה 46 בני אדם החשודים בסיוע למחבלת.

הפיצוץ התרחש בזמן שהקהילה היהודית של איסטנבול תכננה יום תרבות יהודית, שבו קיבלו קהל רב לבית הכנסת נווה שלום במרחק כמה רחובות משם. האירוע נקטע כשהידיעה על הפיצוץ הגיעה. נווה שלום היה אחד משני בתי כנסת שסבלו במהלך גל פיגועים ב-2003 לפני 19 שנה, שבו נהרגו 55 בני אדם במהלך יומיים. האירוע שנקטע היה לזכרם של שישה יהודים שנרצחו בהפצצות בבתי הכנסת.

עם התחממות היחסים בין טורקיה לישראל בשנה האחרונה, טורקיה הפכה למוקד תיירות מרכזי עבור ישראלים, עם יותר מ-630,000 ישראלים, כמעט 7% מאוכלוסיית ישראל, שביקרו בטורקיה בקיץ האחרון.

רבה הראשי האשכנזי של טורקיה, הרב מנחם מנדל חיטריק אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר שהתברר שאין ישראלים שנפגעו, וזאת לאחר שישראלים רבים היו באזור ואף היו בסמוך למחבלת ויצאו משם שלמים בנס גדול: "איסטנבול היא עיר גדולה עם 20 מיליון תושבים ועשרות אלפי תיירים בשנה, עם קהילה יהודית גדולה, חזקה ומתפתחת, מוסדות יהודיים, מוסדות דת, רבנים, מקוואות, הרבה תיירים ישראלים באים לבקר וליהנות ממה שיש לעיר הזאת להציע, אנחנו מאוד מקווים שלא יהיו ניסיונות חיקוי (לפיגוע) והשלום יחזור לשרור בעיר".

בתוך כך חברת פספורטכארד תכסה את הוצאות שינוי כרטיס הטיסה של לקוחותיה השוהים באיסטנבול ומעוניינים לחזור לישראל. מהחברה נמסר כי בשל הפיגוע שאירע אתמול ברחוב איסתיקלאל באיסטנבול, לקוחות פספורטכארד השוהים באיסטנבול טורקיה ויהיו מעוניינים לקצר את נסיעתם, פספורטכארד תכסה את הוצאות שינוי כרטיס הטיסה חזרה לארץ מלפנים משורת הדין, עד 200 דולר, לחזרה לישראל עד ה-15 לחודש (יום שלישי).

הבוקר הודיע משרד החוץ, כי "לאחר שעות של פעילות אינטנסיבית של המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, מרכז מצב והקונסוליה הישראלית באיסטנבול, אותרו כלל מנותקי הקשר שהיה חשש לשלומם, אין נפגעים ישראלים באירוע".

פיגוע טורקיה איסטנבול הרוגים ופצועים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד