ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
חדרו עמוק לממשל

רוסיה מחזיקה כ-1,000 סוכנים חשאיים בבריטניה

לפוטין יש כ-1,000 מרגלים בבריטניה שעובדים בעבודות רגילות, ביניהם מורים בבתי ספר. מקור מודיעיני אחד אמר כי "רוסיה יצרה רשתות נרחבות ומתוחכמות של אנשים הפועלים בכל תחומי החיים"

רוסיה מחזיקה כ-1,000 סוכנים חשאיים בבריטניה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לרוסיה יש כ-1,000 סוכנים חשאיים שמשובצים בבריטניה. הסוכנים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסתתרים מאחורי משרות רגילות, מנהגי מוניות ועד עובדי ברים, ועובדי אוניברסיטאות, כך מגלה ניתוח מודיעיני. המרגלים אפילו חדרו לרמות ממשל גבוהות, כך דווח ה'דיילי מירור'. מקור מודיעיני אמר כי "רוסיה יצרה רשתות נרחבות ומתוחכמות של אנשים הפועלים בכל תחומי החיים".

המקור הוסיף: "אף אחד לא צריך לחשוב שהם חסינים. אני מדבר על סטודנטים, איגודים מקצועיים, קבוצות מחאה, מורים, נהגי אובר וגם פוליטיקאים, שירות המדינה והמשטרה". מספר המרגלים שפועלים בשגרירות רוסיה בלונדון ירד בשנים האחרונות - אבל המספרים של "לא ידועים" עלו. ב-2018 הורעלו הסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל והבת יוליה בסולסברי, שלושה מרגלים רוסים הואשמו בהרעלה.

יש כ-73,000 גולים רוסים בבריטניה, והבריטים מאמינים שמידע מסוים מגיע לקרמלין. בנוסף, מספר בריטים נאמנים לרוסיה. ביום שישי האחרון הודה המאבטח דיוויד סמית', בן 58, באשמת שיתוף סודות עם רוסיה בזמן שעבד בשגרירות בריטניה בברלין, כך דווח ה'דיילי מירור'.

סוכניו של פוטין מרגלים אחר תחנות כוח גרעיניות ובסיסי צבא, חיל האוויר המלכותי והצי המלכותי, כולל בסקוטלנד, שם נמצאות הצוללות הגרעיניות של בריטניה. קצין המודיעין הצבאי לשעבר קולונל פיליפ אינגרם אמר: "המספרים המעורבים בריגול יכולים בקלות להיות מעל 1,000. "הם משתמשים בכל הכישורים הישנים, חודרים לארגונים ומגייסים מרגלים. האיום הוא נרחב".

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה ריגול ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד