ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כנס אחדות בקרית גת: ליצמן והגר"ד יוסף

כנס למען הצלחת הרשימה המאוחדת שס"ג נערך בעיר הדרומית • מה סיפר הגר"ד יוסף על אביו הגר"ע זצ"ל?

הגר"ד יוסף עם אביו. צילום: יעקב כהן
הגר"ד יוסף עם אביו. צילום: יעקב כהן

בעוד בעיר אלעד מתקוטטים פעילים ש"סניקים מול פעילים אשכנזים - בערי הפריפריה המצב שונה בתכלית. כך למשל קרית גת, בה קיימת אחדות מרשימה, כאשר התקווה היא שהפעם תיבחר נציגות שתבטיח קדנציה של הישגים.

בכנס שהתקיים אתמול (ג) בהשתתפות קהל גדול ומגוון מכל החוגים והעדות לטובת הצלחת הרשימה המאוחדת - אגודת ישראל וש"ס, שסימנה שס"ג - הובע הצורך לחזק ולפעול, כדי להגדיל את כוחה של הרשימה שמועמדיה הם עמרם ביטון, שהנחה את הכנס, ויאיר עמיר - נציגי ש"ס, שמואל שפירא נציג אגודת ישראל ועוד עסקני ציבור ידועים בעיר.

הדוברים השונים הזכירו את תופעת ההסתה שהחלה להתעורר לאחרונה בעיר, בעיקר על ידי מועמד מסויים שיוצא במסרים תוקפניים כנגד הציבור החרדי, במטרה לפגוע בהמשך ההתיישבות החרדית בעיר ובהישגיה.

ח"כ יעקב ליצמן השתתף אף הוא באירוע והזכיר בתחילת דבריו את הכרזת הקודש מהאדמו"ר מגור כפי שהתפרסמה היום ב'המודיע', ועל פיה יש להצביע בכל עיר ועיר לרשימה שסימנה ג', ובערים בהם התאחדה עם מפלגות נוספות יש להצביע לרשימה המאוחדת.

ליצמן העלה את זכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל, וסיפר כי זכה להיות בין האחרונים שביקרוהו. עוד אמר, כי הציבור החרדי בארץ נמצא כעת בתקופה קשה מאד עקב מסע לא מוסרי של גזרות וקיצוצים שמובילים אותו לחיי עוני, ועל כן חייבים להגדיל את כוחה של הרשימה שסג, כי הצלחה בבחירות המקומיות מהווה מסר ברור וחד למפלגות החילוניות בכנסת ובממשלה שמנסות להרע לנו, כי אפליה וקיפוח אינם מחלישים אותנו, ואדרבה, הם מאחדים ומחזקים אותנו.

הרב דוד יוסף, רבה של שכונת הר נוף בירושלים וחבר מועצת חכמי התורה, העלה על נס את זכרו של אביו, ועמד בדבריו בעובדות ומעשיות נפלאות על כך שתמיד הדגיש בפניו כי למרות שלפעמים נראה שיש ביטול תורה על ידי שעוסקים בצרכי ציבור, אולם ברור שביטולה זהו קיומה, ואף הוסיף כי הגר"ע זצ"ל היה מדגיש כי בבחירות לרשויות יש לפעמים הרבה גופי תורה שתלויים בזה, כי על ידי כח גדול וחזק בנציגות המקומית אפשר להוסיף מוסדות תורה להאדרת כבוד שמים.

עוד השתתפו בכנס: הגאון הרב דניאל חזקיה רב קהילת חניכי הישיבות, הרב יוסף גבאי ראש כולל תורת חכם, הרב אהרן וקיים רב קהילת אור החיים, יהודה דהן מראשי ש"ס בעיר, מנחם גריבוים חבר המועצה הדתית, עסקנים ואישי ציבור נוספים.
קרית גת ליצמן הגר''ע בחירות רמה מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד