כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הריע לחברי כנסת

טראמפ בנאום בפני תומכים ציוניים: "ישראל היא נס"

בנאום שנשא לרגל זכייתו במדליון הזהב של ארגון ציוני אמריקה, הטיח נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביקורת קשה ביהודי ארה"ב ש"שלא עושים את הדבר הנכון עבור ישראל". עוד אמר טראמפ כי הוא קיבל את ההחלטה על ההכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן תוך חמש דקות, וכי ההנהגה הפלסטינית הייתה קשה מאוד כלפיו ולא רצתה להגיע לשום מקום

טראמפ בנאום בפני תומכים ציוניים: "ישראל היא נס"
נתניהו וטראמפ צילום: פלאש 90 יונתן זינדל

אתמול (ראשון) העניק ארגון ציוני אמריקה (ZOA) את מדליון הזהב היוקרתי - הפרס הנכבד ביותר של הארגון שהוענק בעבר לדוד בן גוריון, גולדה מאיר, וינסטון צ'רצ'יל, הלורד בלפור והנשיא לשעבר טרומן - לנשיא ארה"ב שעשוי להתמודד לתפקיד שוב בעוד שנתיים - דונלד טראמפ, בשל היותו "החבר הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן", כדברי הארגון.

בנאום שנשא בטקס הענקת מדליון הזהב, שנערך במנהטן, אמר הנשיא טראמפ כי "ארה"ב וישראל הן לא רק בעלות ברית על בסיס צבאי, אלא גם מבחינה כלכלית ופוליטית", והוסיף "אנחנו בני ברית מבחינה מוסרית, תרבותית ורוחנית ותמיד נהיה, לפחות אם יהיה לי מה לעשות בנידון. אבל יש אנשים במדינה הזו, במקרה יהודים, שלא עושים את הדבר הנכון עבור ישראל".

בכנס של ארגון ציוני אמריקה לקחו חלק בנוסף לטראמפ גם שליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט; חבר הכנסת אמיר אוחנה ממפלגת הליכוד וחבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית, אותם בירך טראמפ בנאומו.

בנאום טען טראמפ כי ההישג הגדול ביותר שלו למען ישראל הוא הפרישה מהסכם הגרעין, והוסיף: "קיבלנו יותר קולות מכל נשיא מכהן בהיסטוריה. משהו דפוק עם הבחירות שלנו כפי שאתם בוודאי יודעים, ובגלל זה אנחנו עכשיו במצב רע מאוד. איראן הייתה מוכנה לעשות הסכם, והם עכשיו עשירים מאוד. ביידן פנה אל הדיקטטורה האיראנית כדי להיכנס מחדש להסכם הגרעין".

טראמפ תקף את ממשל ביידן, וטען כי יש בו ובקונגרס אנטי-ישראלים רבים. "ביידן מינה מספר רב של אנשי שמאל רדיקלי אנטי-ישראלים לתפקידי ממשל מרכזיים, כולל אלה שתמכו בתנועת ה-BDS האנטישמית שקוראת ללוחמה כלכלית נגד מדינת ישראל", אמר.

בהתייחסו לישראל, אמר טראמפ כי היא: "מקום מאוד מאוד מיוחד ומדהים", ושהיא "באמת נס". עם זאת הוסיף כי נס זה "מאוד עדין וצריך להיות מאוד זהיר עם זה כי דברים רעים באמת יכולים לקרות. לכן אני פשוט אומר שאני איתכם לאורך כל הדרך".

טראמפ תקף את הממשל הפלסטיני, אמר כי הוא היה קשוח כלפיו ושבגללו הוא לא הצליח להגיע לשום מקום. עוד אמר, כי הוא קיבל את ההחלטה על הכרה ברמת הגולן "בתוך פחות מחמש דקות", וכי אם לא היה מפסיד בבחירות בארה"ב הוא היה מרחיב במהרה את הסכמי אברהם.

דונלד טראמפ בחירות בארה''ב שמחה רוטמן אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד