כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הקרב על התיקים תוקע את המו"מ

גורם פוליטי מתריע: סמוטריץ' עלול להוביל לאי הקמת ממשלת ימין

מחר בשעה 16:00 יושבעו 120 חברי הכנסת, מי מחדש ומי לראשונה ובינתיים אין פריצת דרך או התקדמות ממשית בשיחות המו"מ הקואליציוניים של הליכוד מול 'הציונות הדתית' כשהקרב על התיקים הבכירים נמשך. לראשונה מביעים הערב חשש כי סמוטריץ' יכשיל הקמת ממשלת ימין

גורם פוליטי מתריע: סמוטריץ' עלול להוביל לאי הקמת ממשלת ימין
אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הקרב בין יושב ראש ש"ס אריה דרעי ליושב ראש 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' על התיקים הבכירים, תיק האוצר או תיק הבטחון תוקע את המשך קיום שיחות המו"מ בין מפלגות גוש הימין לסיעת הליכוד במטרה להקים את ממשלת נתניהו השישית.

הערב (שני) לראשונה מביעים גורמים פוליטיים שמעורים במו"מ חשש ממשי כי סמוטריץ' יקח את התעקשותו לתיק הביטחון ולתיק הדתות עד הסוף ויוביל למצב שימנע הקמת ממשלת ימין. כשהם מזכירים את התעקשותו להקמת ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ, מה שהביא למעשה להקמת ממשלת בנט - לפיד.

נתניהו עם דרעי וסמוטריץ' | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

גורם פוליטי המעורה במו"מ בין המפלגות אומר הערב ל'בחדרי חרידם' כי "הדרך היחידה לפתור את המשבר היא להודיע כי לא סמוטריץ׳ ולא דרעי יקבלו את האוצר או הביטחון, שיישאר בליכוד. דרעי יקבל פנים מורחב, סמוטריץ' את המשפטים",

גורם אחר במפלגת הליכוד מציע דווקא לדרעי להתקפל בדרישת סט השרים כפי שביקש, "דרעי לא יכול לדרוש גם את האוצר וגם את הדתות, סמוטריץ׳ ילך בעניין תיק הדתות עד הסוף וזה עלול לסכן את כולנו באי הקמת ממשלה", כך בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

ממשלת ימין ממשלת נתניהו בצלאל סמוטריץ משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד