י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפוי מחסור במשק?

עליית המחירים: שופרסל תחרים את תנובה, הרשתות יצטרפו?

בתגובה להודעת תנובה כי תייקר את מוצריה ב־4.7% בממוצע שופרסל, "אבירת החרם על מעלות המחירים", מיהרה לפסול את הבקשה, אך שאר רשתות השיווק בוחנות את המצב | הערכה בשוק: "אם תנובה מעלה מחירים, כולם יעלו בסוף"

עליית המחירים: שופרסל תחרים את תנובה, הרשתות יצטרפו?
שקיות חלב צילום: קובי עוזיאלי

שעות אחרי שבתנובה הודיעו על העלאת מחירים על חלק ממוצרי החלב שאינם בפיקוח. ברשתות השיווק שמתמודדים שמתמודדים כבר מספר שבועות עם גל של עליות מחירים מצד הספקיות והיצרניות מתלבטות כיצד לנהוג הפעם עם עליית המחירים של תנובה. לעת עתה רק שופרסל, הרשת הראשונה שהוציאה את מוצרי יוניליוור והמתחרה הישירה - טרה, מהסופר הכריזה כי לא תסכים גם למחירים החדשים של תנובה. 

שופרסל שמייצרת בעצמה מותג חלב פרטי, ומנסה למצב את עצמה בתור זו שנלחמת בגל ההתייקרויות הגיבו להודעת תנובה: "העלאת מחירים לצרכן הישראלי אינה באה בחשבון בעת הזו". ברשת אמרו כי הם מוכנים לחרם גם על המחלבה הגדולה בישראל בנוסף למוצרי טרה שנעדרים זה מספר שבועות מהמדפים.

שאר רשתות השיווק עומדות עדיין על הגדר, הן מנסות להבין עדיין את הלך הרוח הן מצד הציבור והן מצד החברה, שניסתה להקדים תרופה למכה וציינה בהודעתה כי כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים וללא התערבות החברה.

על פי דיווח ב'גלובס', בתנובה אומרים כי החברה בשיח עם כל הלקוחות ובשוק מעריכים כי בסופו של דבר המחירים אכן יעלו, אבל בשיעור שיהיה "נקודת אמצע כלשהי" בין רשתות השיווק לספקיות. אחד מבעלי רשתות השיווק אמר ל'גלובס' כי: "תנובה הגיעו עם דרישה הגיונית, ולכן לא מן הנמנע שהרשתות יאשרו אותה. מוצרי החלב של תנובה הם 10% מהמכירות של הקמעונאים בישראל. שופרסל לא יצליחו לחיות בלי תנובה, טרה וגד. החלב שלהם במותג הפרטי יכול לייצר כמיליון ליטר, והם כבר עכשיו נמצאים ב־120% תפוקה. אין להם דרך למלא את המחסור הזה".

שופרסל מחירי החלב תנובה עליית מחירים העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד