כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אור ירוק: יש לשפר תשתיות במגזר הערבי

תוצאות חקירת התאונה בכניסה לכפר פסוטה:יש לשפר את התשתיות במגזר הערבי

תמונה מזירת התאונה
תמונה מזירת התאונה

עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים שהתרחשה בתאריך 16.9.13 בבוקר בכביש 8925, כביש הכניסה לכפר פסוטה. בתאונה נהרג ילד בן 12, ואחיו ואמו - שנהגה ברכב - נפצעו. את החקירה היסודית ערך תאבת סוויד, סגן מנהל יחידת המתנדבים הייעודית לחקירת תאונות דרכים ומתנדב עמותת אור ירוק, שאף גיבש הערכות מדאיגות בנוגע לסיבות התאונה.
בדו"ח ציין המתנדב, כי תאונת הדרכים הקטלנית ארעה כאשר הנהגת סטתה אל שול הדרך מהנתיב בו נסעה ביציאה מהעקומה שמאלה וירדה עם הרכב לשטח סלעי. כתוצאה, הרכב פגע בסלעים והתהפך. הילד בן ה- 12, נהרג במקום.

בפירוט מסקנותיו מהדו"ח, מציין המתנדב כי ישנה אפשרות שהילד שנהרג, לא היה חגור בחגורת בטיחות. בנוסף מציין המתנדב כי הדרך בה התרחשה התאונה, איננה מתוחזקת כראוי. אילו היה במקום התאונה מעקה מברזל או מעקה קשיח אחר, אז הרכב שסטה מנתיבו לא היה יורד לגמרי מהכביש ומגיע לשטח הסלעי. כך, ייתכן כי היה ניתן להציל את חייו של הילד שנהרג.

בנוסף מצוין בדו"ח כי יש להעביר הדרכות לנהגים במגזר הערבי ולהעלות את מודעותם לסכנות שבכבישים ולבטיחות בדרכים בייחוד בנושאים כמו הסחת דעת, חשיבות חגורות הבטיחות והפעלת הרכב בצורה בטיחותית.

עמותת אור ירוק: "מספר ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים במגזר הערבי הוא גבוה, במיוחד לאור מספר הנהגים הערבים ביחס לאוכלוסיה כולה. על המדינה להשקיע משאבים למען שיפור התשתיות במגזר הערבי ולמען העלאת המודעות והחינוך של תושבי המגזר בנושאי בטיחות בדרכים".





אור ירוק תשתית מגזר ערבי תאונות דרכים מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד