כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התגובה הגיעה מהר

נקמה? ישראל נמנעה בהצבעה על פיצויים לאוקראינה

ישראל נמנעה הערב בהצבעה באו"ם על החלטה הקוראת לפיצויים לאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית. ההימנעות הישראלית היא סוג של נקמה באוקראינים, בשל תמיכתם בהחלטה באו"ם בסוף השבוע לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין הכיבוש הישראלי

נקמה? ישראל נמנעה בהצבעה על פיצויים לאוקראינה
מועצת האו"ם צילום: unsplash

ישראל נמנעה הערב (שני) בהצבעה באו"ם על החלטה הקוראת לפיצויים לאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית. נראה שההימנעות הישראלית היא סוג של נקמה באוקראינים, בשל תמיכתם בהחלטה באו"ם בסוף השבוע לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין הכיבוש הישראלי. תומכת בכך העובדה ששתי ההצבעות, הערב וזו שהייתה בסוף השבוע, נערכו בוועדה הרביעית של האו"ם, העוסקת בנושאי "פוליטיקה ודה-קולוניזציה", כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, ישראל היא המדינה היחידה מהעולם המערבי שנמנעה בהצבעה, ובין היתר ארה"ב וכל מדינות האיחוד האירופי תמכו בקריאה למתן פיצויים לאוקראינה. בהחלטה תמכו 94 מדינות, 13 התנגדו ו-74 נמנעו. לצד ישראל נמנעו בהצבעה מדינות אפריקה, לבנון והודו.

כזכור הוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה אישרה ביום שישי האחרון הצעה פלסטינית, הקוראת לחוות דעת דחופה של בית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם בהאג לגבי "הכיבוש הישראלי המתמשך". למעשה, משמעות ההחלטה היא שבית הדין הבינלאומי ישפוט את ישראל. 98 מדינות הצביעו בעד, 17 התנגדו, 52 נמנעו.

אוקראינה ורוסיה הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית וכך גם המדינות הערביות, כולל אלו שמקיימות יחסים עם ישראל כמו איחוד האמירויות, ירדן ומצרים. "כל מדינה שתמכה בהחלטה עשתה וידוא הריגה לסיכוי לפיוס ותרמה להנצחת הסכסוך", אמר השגריר באו"ם גלעד ארדן לאחר ההצבעה.

או"ם מלחמת אוקראינה רוסיה הרשות הפלסטינית פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד