כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דיקטטור מודרני

פוטין רוצה לשלול אזרחות ממי שמותח ביקורת על הצבא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוצה לשלול את אזרחותם של רוסים בגלל ביקורת על הצבא או הפצת "חדשות מזויפות" לגביו במטרה לכאורה להשתיק מתנגדים. אלה שיתפסו קוראים בפומבי ל"הפרת שלמותה הטריטוריאלית של רוסיה" עומדים גם הם להיות ללא אזרחות

פוטין רוצה לשלול אזרחות ממי שמותח ביקורת על הצבא
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנשיא פוטין הציג תיקונים לחוק האזרחות של רוסיה שהתקבל באפריל, המתאר עבירות שעלולות להביא לשלילת האזרחות, כך דיווחה ביום ראשון סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti. לפי החקיקה המוצעת, אנשים שנמצאו אשמים בהפצת "חדשות מזויפות" על הכוחות המזוינים של רוסיה או הכפשת הצבא עלולים להישאר ללא אזרחות.

אלה שיתפסו קוראים בפומבי ל"הפרת שלמותה הטריטוריאלית של רוסיה" עומדים גם הם להיות ללא אזרחות, יחד עם אנשים המשתייכים לארגונים "בלתי רצויים". הרשימה המורחבת של העבירות שתביא לשלילת אזרחות כוללת הסתה לקיצוניות, העלבת הדגל והסמל של רוסיה, טרור, איומים על חייו של פקיד ממשלתי וסחר בסמים.

שינויים אלה חלים רק על אזרחים רוסים שהתאזרחו, ולא על ילידי רוסיה שהם אזרחים מלידה. מחוקקים הבטיחו להעביר במהירות את הצעת החוק החדשה ולהניח אותה על שולחנו של פוטין לחתימה.

"כולם צריכים להחליט: או שאתה עם המדינה שלך או שאתה לא", אמר דמיטרי ויאטקין, חבר בית הפרלמנט התחתון של רוסיה, הדומא הממלכתית, לתקשורת המקומית.

הדיכוי האחרון הזה נגד מתנגדים ומבקרי משטרו של פוטין מגיע ימים ספורים לאחר שכוחותיה של מוסקבה נסוגו מאזור חרסון שסופח לאחרונה באחת הכישלונות המביכים ביותר של המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה דרכון שלילת אזרחות ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד