כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כדי לברוח מגיוס

רוסים עשירים מנסים להשיג דרכונים של גרנדה

חובת הגיוס ברוסיה להילחם באוקראינה גרמה לגל של רוסים עשירים לחפש מקלט באי הקריבי הרחוק גרנדה. הדרכון גם ייתן להם כניסה לארה"ב, שיש לה אמנת משקיעים עם גרנדה המאפשרת לאזרחים להגיש בקשה לאשרות כניסה שלא קשורים להגירה

רוסים עשירים מנסים להשיג דרכונים של גרנדה
מדינת גרנדה צילום: Pixabay

אזרחים רוסים אמידים שרוצים לחמוק מחובת הגיוס הצבאי בשל המלחמה באוקראינה, הביאו לעלייה בבקשות לאזרחות של גרנדה באמצעות יוזמת השקעה, כך אמר ריצ'רד האלם, יועץ מיוחד לסוכנות הידיעות בלומברג.

אדם יחיד יכול לבצע השקעה מינימלית של 150,000 דולרים כדי לקבל דרכון של גרנדה, או לקנות נכס נדל"ן בשווי של לפחות 350,000 דולרים. לאחר מכן, בעלי דרכון יכולים לנסוע ללא ויזה ליותר מ-100 יעדים, כולל סין, בריטניה ואירופה. הדרכון גם ייתן להם כניסה לארה"ב, שיש לה אמנת משקיעים עם גרנדה המאפשרת לאזרחים להגיש בקשה לאשרות כניסה שלא קשורים להגירה.

הזימון לצבא הרוסי שמנסה לגייס כ-300,000 איש ללחימה באוקראינה, עורר הפגנות וכאוס בגבולות רוסיה - וגרם לגברים רבים לחפש דרכים להתחמק מהגיוס. מוקדם יותר השנה, גרנדה אסרה על רוסים להגיש בקשה לאזרחות. המהלך נעשה יחד עם כמה מדינות אחרות בקריביים בחודש מרץ, לאחר שרוסים רבים חיפשו להימנע מהסנקציות ומהמלחמה.

גרנדה היא מדינת אי בים הקריבי הכוללת את האי גרנדה ואת החלק הדרומי של שרשרת איים קטנטנים, גרנדה היא המדינה העצמאית הקטנה ביותר במחצית המערבית של כדור הארץ. וממוקמת בחלקו הדרומי של הים הקריבי.

אבל כדי להביא משקיעים רוסים עשירים, גרנדה הסירה את האיסור ביוני האחרון, אם כי מדינות אחרות כמו דומיניקה, אנטיגואה וברבודה השאירו את האיסור שלהן. מאז ביטול האיסור על ידי גרנדה, הבקשות לקבלת אשרות משקיעים במדינה גדלו מבודדים למאות.

קריביים מלחמת אוקראינה רוסיה אזרחות ולדימיר פוטין דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד