כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאבק חסר פשרות

בלגיה: חברי המשלחת הגיעו לפרלמנט לפעול בנושא ברית מילה

חבר הפרלמנט החרדי הבלגי מיכאל פרייליך, נפגש עם משלחת נכבדה בפרלמנט. בראש המשלחת היה הרב החדש של קהילת שומרי הדת. המשלחת הגיעה כדי לפעול בנושאים שונים ובראשם המאבק נגד ארגונים שמנסים למנוע עריכת ברית מילה

בלגיה: חברי המשלחת הגיעו לפרלמנט לפעול בנושא ברית מילה
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך והמשלחת צילום: באדיבות המצלם

הרב החדש של קהילת 'שומרי הדת' באנטוורפן, הגאון רבי פנחס פדווה, נפגש עם חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך, בפרלמנט הבלגי. הרב פדווה החליף בתפקיד הרב דוד ליברמן זצ"ל שנפטר בשנה שעברה.

לרב פדווה התלוו נשיא הקהילה ג'יי ג'יי שרייבר, חבר ההנהלה יענקי קניג והרב אלי גרונהוט, חבר הפרלמנט פרייליך, הסביר למשלחת הנכבדה את המצב הפוליטי במדינה וכן את הנושאים הספציפיים עימם מתמודדת הקהילה היהודית כמו המאבק באנטישמיות והמאבק לקידום חופש דת וסובלנות.

חבר הפרלמנט פרייליך הוא החרדי הראשון בפרלמנט הבלגי והחרדי היחיד שהיה חבר פרלמנט מחוץ לישראל. חברי המשלחת פעלו בנושא ברית מילה, לאחר שארגונים שונים מנסים לאסור עריכת ברית מילה בבלגיה בלי אישור רופא ובניגוד להלכה היהודית.

המאבק על ברית מילה היה נושא בולט לדיון והוא נושא שמר פרייליך מתמודד איתו מאז בחירתו לפרלמנט בשנת 2019. מר פרייליך פעל כדי לאפשר למוהלים בלגים לקבל הסמכה מהרבנות בארץ, כולל הסמכה מטעם משרד הבריאות. יתר על כן, הוא עובד על אישור בינלאומי שיכלול את האיחוד האירופי בנושא.

המשלחת גם דנה כיצד הקהילה היהודית יכולה להישאר חלק מההתפתחויות הפוליטיות, ובאילו צעדים ניתן לנקוט כדי להבטיח את עתידה המשגשג של הקהילה היהודית באנטוורפן.

הרב פדווה, שנולד בבריטניה, החזיק בעבר בתואר רב ראשי בהולנד ובציריך ואמר כי הוא רוצה להבטיח דיאלוג מתמשך בין הקהילה היהודית לרשויות. הרב הודה לחבר הפרלמנט פרייליך על התובנות שלו והסיוע שלו בנושאים אלה.

הרב פנחס לייבוש פדווא מיכאל פרייליך בלגיה אנטוורפן ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד