כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המגיפה השקטה נמשכת

תוך שעות: שלושה ישראלים אותרו ללא רוח חיים

ביום אחד אותרו שלושה ישראלים בודדים בביתם ללא רוח חיים. הראשון בן 60 שנפטר לפני כשבועיים ואותר בשעות הצהריים כשגופתו במצב קשה. שעות קודם לכן אותרו בחיפה בן 51 ואמו בת ה-73. הבן נפטר ואמו גם כן מכיוון שלא היה מי שיטפל בה

תוך שעות: שלושה ישראלים אותרו ללא רוח חיים
מתנדבי זק"א בזירה בחיפה צילום: דוברות זק"א

שלושה ישראלים בודדים, אותרו ביום אחד בביתם כשהם ללא רוח חיים ובמצב ריקבון. המגיפה השקטה נמשכת וכדי למנוע אותה נקראים האזרחים להיות ערניים וסימפטיים כלפי שכנים שמתגוררים בגפם ולהתעניין בשלומם מידי פעם ולשים לב לחסרונם בנוף השכונתי.

אתמול (שני) סמוך לשעה 13:00 התקבל דיווח במוקד זק"א בעקבות ריח חריף, על גלמוד כבן 60 שאותר מוטל בביתו בשכונת קטמון בירושלים במצב ריקבון קשה, כשבועיים לאחר שהלך לעולמו.

איציק רוט, מתנדב זק"א שטיפל בכבוד המת סיפר: "מדובר בגבר כבן 60 שחי וגר בגפו שנמצא ללא רוח חיים זמן רב לאחר מותו. שכן במקום סיפר שבעקבות ריח חריף הזעיק את המשטרה והכיבוי למקום, לאחר שצוותי הכיבוי פרצו את הדלת מצאנו את המנוח מוטל בבית במצב ריקבון קשה, איבוד צלם אנוש, כשבועיים לאחר שנפטר. הבית היה מוזנח מאוד ורק בעקבות הריח אותר המנוח במצב הכל כך קשה. מתנדבי זק״א צוות מחוז ירושלים טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה".

אילוסטרציה | צילום: אנספלש.

שעות קודם לכן, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשעה 10:00 בבוקר התגלתה טרגדיה כפולה שבה אם ובנה נמצאו כשהם ללא רוח חיים בדירת מגורים בחיפה. לפי הערכות, השניים נפטרו כבר לפני מספר ימים, אך הדבר התגלה רק אתמול. לעת עתה, במשטרה מעריכים כי אין חשד לפלילים וכי השניים מתו מוות טבעי, מאחר ועל גופותיהם לא אותרו סימני אלימות.

הבן, בן ה-51 היה מטפל באמו הסיעודית בת ה-73, ולפי כוחות ההצלה נראה שהיא נפטרה כמה ימים אחריו. לפי מד"א, הדיווח על המקרה הגיע בסביבות השעה 10:00. "התקבל דיווח במוקד 101 על גבר ואישה מחוסרי הכרה בדירה בחיפה", נמסר. "חובשים ופרמדיקים של מד"א מדווחים על אישה בת 73 וגבר בן 51 ללא סימני חיים וקובעים את מותם".

חובש בכיר במד"א, גיריס עספור סיפר: "כשהגענו לבניין כוחות הכיבוי והמשטרה חברנו אלינו ופרצו את דלת הכניסה של הבית. בתוך הדירה ראינו את הגבר והאישה שהיו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותם."

מוטי בוקצ'ין, דובר זק"א אמר בתגובה למקרים כי "מדובר במגיפה שקטה וכואבת, אנשים עריריים וגלמודים שנמצאים כשהם מוטלים בביתם במצבים קשים מאוד, רובם נמצאים רק בעקבות ריח חריג שמציק לשכנים, מוות קשה ומיותר שניתן למנוע. אם יש לכם שכן שגר לבדו, אנא! בדקו בשלומו לפחות פעם ביום, יחד עם קצת יותר תשומת לב, נציל חיים".

גלמוד אם ובנה זק"א גופה במצב ריקבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד