כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משבר עולמי

חברת אמזון מתכננת לפטר אלפי עובדים

חברת אמזון מתכננת לפטר כ-10,000. הפיטורים אמורים להתחיל כבר השבוע, ויתמקדו בחטיבת הקמעונאות ובמשאבי אנוש. אמזון תהפוך לחברת הטכנולוגיה האחרונה ברשימה הארוכה שמפטרת עובדים, לאחר שרק לאחרונה היא נאבקה לשמור על העובדים

חברת אמזון מתכננת לפטר אלפי עובדים
אמזון, אילוסטרציה צילום: Unsplash

אמזון מתכננת לפטר כ-10,000 אנשים במשרות ארגוניות וטכנולוגיות החל מהשבוע, כך אמרו מספר אנשים בעלי ידע בנושא לעיתון ה'ניו יורק טיימס', אלו יהיו הקיצוצים הגדולים ביותר בתולדות החברה. הקיצוצים יתמקדו בחטיבת המכירות של אמזון, כמו גם בחטיבה הקמעונאית שלה ובמשאבי אנוש.

המספר הכולל של הפיטורים נותר לא ברור. אבל אם זה יישאר בסביבות 10,000, זה בערך 3% מהעובדים הארגוניים של אמזון ופחות מאחוז אחד מכוח העבודה העולמי שלה של יותר מ-1.5 מיליון, המורכב בעיקר מעובדים שעובדים לפי שעות.

אמזון תהפוך לחברת הטכנולוגיה האחרונה ברשימה הארוכה שמפטרת עובדים, לאחר שרק לאחרונה היא נאבקה לשמור על העובדים. מודלים עסקיים משתנים והכלכלה הרעועה, הביאו לפיטורים ברחבי תעשיית הטכנולוגיה.

אילון מאסק הפחית החודש את מספר העובדים בטוויטר בחצי לאחר רכישת החברה, ובשבוע שעבר הודיעו חברות פייסבוק ואינסטגרם, כי הן מפטרות 11,000 עובדים, כ-13% מכוח העבודה שלהן. גם חברות טכנולוגיה Lyft, Stripe, Snap וחברות אחרות פיטרו עובדים בחודשים האחרונים. בראד גלסר, דובר אמזון, סירב להגיב.

אמזון גל פיטורים טוויטר מיתון כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד